خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

هر ۲ روز یکبار ۳ تهرانی بر اثر تصادف می‌میرد/ اصلاح ۴۸۶ نقطه پرتصادف در تهران در ۱۰ ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۲۳

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه امسال ۴۸۶ نقطه پرتصادف تهران با کمک شهرداری اصلاح شده است، گفت: به طور میانگین روزانه یک هزار و ۷۰۰ تصادف در تهران رخ می‌دهد و روزانه حدود ۷۰ نفر در تصادفات پایتخت مصدوم می‌شوند و هر دو روز یک بار نیز سه نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، آمار تصادفات پایتخت را به طور میانگین روزانه یک هزار و ۷۰۰  فقره اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۷۰ نفر در تصادفات تهران مصدوم می‌شوند و هر دو روز یک بار نیز سه نفر جان خود را از دست می‌دهند. از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۶۲ نفر در تهران بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که ۸۹ درصد از قربانیان مرد و ۱۱ درصد نیز زن بودند. 

وی افزود: ۱۶ درصد قربانیان تصادفات رانندگی در تهران را سرنشینان خودرو، ۴۸ درصد را عابران پیاده و ۳۶ درصد را نیز موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند. در ده ماه نخست امسال در بین جانباختگان تصادفات، ۴ درصد افراد زیر ۱۸ سال، ۲۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ سال ، ۳۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۱۵ درصد در بازه سنی ۶۵ تا ۸۰ سال و ۵ درصد هم از ۸۰ سال به بالا، سن داشته‌اند. البته با وجود افزایش تردد وسایل نقلیه، شاهد کاهش ٢٠ درصدی تصادفات در تهران در ده ماه نخست امسال بوده‌ایم. 

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد کاهش تخلفات و شکایت مردمی به پلیس راهور تهران در حوزه تردد جرثقیل‌های امدادی است.در همین راستا با پیگیری نهادهای متولی و رسانه‌ها و با همکاری اتحادیه مربوطه نسبت به ساماندهی و برخورد با متخلفین اقدام شد و اکنون شاهد بازدارندگی موثر این اقدامات هستیم و امیدواریم با تداوم طرح، ترافیک ناشی از تردد جرثقیل های امدادی به کمترین میزان برسد. 

وی با اشاره به نقش ماموران راهنمایی و رانندگی در انضباط‌بخشی ترافیکی گفت: ماموران پلیس راهور از ابتدای صبح تا پاسی از شب به صورت فیزیکی و به دلیل کمبود سامانه‌ها در معابر و ورودی و خروجی بزرگراه‌ها یا همان جناغی‌ها حضور دارند و در ده ماه نخست امسال ۸ هزار و ۶۲۵ راننده را که در این محل‌ها اصرار به تخلف داشتند، اعمال قانون و جریمه کرده‌ایم. 

حمیدی با بیان این که از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه امسال ۴۸۶ نقطه پرتصادف تهران با کمک شهرداری پایتخت اصلاح شده است، عنوان کرد: از ابتدای اسفند امسال با نظر فرماندهی محترم فراجا، توان عملیاتی پلیس راهور تهران ۱۶ درصد افزایش یافته که این مساله باعث شده است از ابتدای اسفند تا کنون، روند ترافیک شهر منظم‌تر و روان‌تر باشد که البته این مهم با حضور بیشتر ماموران پلیس راهور در معابر و تقاطع‌های پایتخت اتفاق افتاده است. 

رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین به افزایش ترافیک در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال و حضور مردم در بهشت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: سال گذشته با اصلاحات هندسی و تغییر مسیرهای ورودی و درخواست از مردم درباره برگزار نکردن مراسم در بهشت زهرا (س) و این که صرفا به فاتحه‌خوانی بسنده کنند، توانستیم ترافیک منظمی را در این روزها داشته باشیم و امیدواریم امسال نیز با همراهی مردم وضعیت ترافیکی مناسبی را در این مسیر داشته باشیم. 

حمیدی همچنین به معضل آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه آلودگی هوا پلیس وظایف خود را به صورت کاملا جدی در دستور کار قرار داد، به نحوی که در ده ماه ابتدایی امسال، سه میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۵۲ بار، خودروهای فاقد معاینه فنی را اعمال قانون کردیم و ۲۴۵ هزار و ۸۸۶ دستگاه خودروی دودزا نیز به پارکینگ هدایت شدند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از مشکلات مهمی که در سطح شهر تهران بخصوص جنوب پایتخت باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود، تردد بی‌رویه کامیون‌ها و تریلی‌ها است. متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که ۴۰ درصد بار کشور به تهران می‌آید و ۳۰ درصد آن دوباره از تهران به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود؛ زیرا تمرکز توزیع بار و کالا در کشور در تهران بخصوص جنوب تهران است که باید این معضل حل شود. 

وی در پایان تصریح کرد: از نیمه اسفندماه به بعد نمایشگاه‌های فصلی در تهران شروع خواهد شد و در کنار آن بارندگی احتمالا شدیدی نیز در پیش خواهد بود که می‌تواند کندی ترافیک را بیشتر کند و توقف‌ها را طولانی‌تر کند؛ این موضوع می‌طلبد که مردم در روزهای پایانی سال همکاری داشته باشند و برای کاهش ترافیک تا حد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز