خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

وقوع 490 فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌های تهران در سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۲۱

براساس آمارهای رسمی پلیس راهور پایتخت، در سال 1401، 490 فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌‌های تهران رخ داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ زکی زاده در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد، حضور یافت و در خصوص علت تصادفات زنجیره ای توضیح داد. 

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: زمانی که بیشتر از دو وسیله نقلیه به صورت همزمان و با شرایط یکسان با یکدیگر برخورد نمایند، تصادف زنجیره ای روی می دهد.

وی افزود : این تصادفات از سه وسیله شروع می شود و تا چندین خودرو هم می تواند اتفاق بیافتد که ما امسال در بزرگراه شهید فهیمده تصادف زنجیره ای 17 وسیله ای نیز داشتیم .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : مواردی که باعث و زمینه ساز وقوع تصادفات زنجیره ای می گردد سه حالت است و اولین آن سرعت زیاد رانندگان است و فاصله بین وسایل کم می شود و شرایط نامساعد آب و هوایی باعث بروز تصادفات زنجیره ای می گردند . 

سرهنگ زکی زاده گفت : متاسفانه امسال 15 درصد از علل وقوع تصادفات ما بدلیل عدم رعایت فاصله طولی اتفاق افتاده است که منجر به وقوع تصادفات زنجیره ای شد و بالغ بر 490 فقره تصادف زنجیره ای در بزرگراههای شهر تهران گردید . 

وی افزود: مهم ترین اقدامی که رانندگان می توانند از بروز تصادفات زنجیره ای جلوگیری نمایند این است که فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنیم و به ازای هر 15 کیلومتر سرعتی که در حال حرکت هستید به اندازه طول یک خودرو با وسیله جلویی حفظ نمایید و این بسته به شرایط آب و هوایی دارد و اگر شرایط مساعد و خشک باشد یک طول خودرو و اگر مرطوب باشد 2 طول خودرو و اگر برفی باشد 3 خودرو و اگر یخبندان باشد 6 طول خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت می بایست از خودروی جلویی فاصله داشته باشیم .

وی گفت: اگر سرعت یک راننده 45 کیلومتر باشد در شرایط آب و هوایی خشک فاصله تا خودروی جلویی باید 3 طول خودرو باشد و اگر هر خودرو چهار و نیم متر به طور متوسط طول داشته باشد باید حدود 13 متر با خودروی جلویی فاصله داشته باشیم و اگر مرطوب باشد 27 متر واگر شرایط برفی باشد 40 متر و در شرایط یخبندان باید 81 متر فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ نماییم تا تصادفات زنجیره ای اتفاق نیافتد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز