خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی بارش شدید برف در تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه/ توصیه‌های پلیس راهور به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۵۷۷

در حالی که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۲۳ و ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ شاهد بارش سنگین برف در تهران خواهیم بود، پلیس راهور پایتخت توصیه‌هایی را به شهروندان برای کاستن از بار ترافیکی احتمالی روزهای آتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف سنگین و مدت‌دار در پایتخت، گفت: براساس آنچه پیش‌بینی شده، این بارندگی تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

وی با تأکید بر آمادگی برای بارش برف فردا، یادآور شد: از شهروندان نیز انتظار داریم که همکاری لازم را با پلیس و شهرداری داشته باشند تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری داشته باشیم.

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: یکی از مصادیق کمک مردم این است که زمانی که اعلام می شود بارندگی در پیش است از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

موسوی‌پور با بیان اینکه ظرفیت معابر تهران برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر تهران بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت داریم و اگر ۵۰ درصد از این تعداد در معابر تردد کنند، شاهد حضور حدود چهار میلیون وسیله نقلیه در سطح معابر خواهیم بود و قطعاً مشکل ساز خواهد شد و معابر ظرفیت متناسب با این حجم از خودرو را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: با این شرایط فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز با مشکل برخورد خواهد کرد و در این ترافیک نمی‌توانند خدمت‎‌رسانی مناسبی داشته باشند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر اینکه استفاده از زنجیر چرخ در هوای برفی ضروری است، یادآور شد: اگر حتی ۳۰ تا ۴۰ درصد از خودروها نیز زنجیر چرخ داشته باشند به خودی خود موجب بازگشایی معابر و روان شدن ترافیک خواهد شد.

وی افزود: در برخی مقاطع که بارش برف سنگین است و تراکم ایجاد می شود شاهد این هستیم که برخی رانندگان در جهت مخالف تردد می‌کنند و این اقدام، کار پلیس را صدچندان می‌کند و مشکل ساز می‌شود؛ به طوریکه گره و مشکلی که شاید در ۱۵ دقیقه قابل رفع باشد با چنین حرکاتی چند ساعت به طول می‌انجامد.

موسوی‌پور ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: رانندگان پیش از خروج از منزل بازدید از وسایل گرمایشی و میزان سوخت خود داشته باشند؛ برخی خودروها سوخت کافی ندارند و در زمان ترافیک، سوخت آنها به پایان می رسد و همین باعث مشکل و ترافیک بیشتر می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مردم توصیه‌هایی را که از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود، جدی بگیرند و همکاری لازم را داشته باشند، گفت: تعداد نیروهای پلیس راهور در مواقع بارندگی در معابر چندین برابر می‌شود و ما از ظرفیت ستادی، انتظامی و مناطق جنوبی و جنوب شرقی نیز در مناطق بزرگراهی و شمالی تهران استفاده می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه در روز پنجشنبه تصادف فوتی و جرحی به علت بارش برف در تهران نداشتیم، خاطرنشان کرد: با این وجود، تعداد تصادفات خسارتی در زمان بارندگی بالا بود.

موسوی پور با اشاره به هماهنگی بین پلیس و شهرداری تهران، تأکید کرد: این هماهنگی بین پلیس و شهرداری به طور کامل وجود دارد و ما شاهد این بودیم که در بارندگی اخیر، شن و نمک پاشی انجام می‌شد اما چون برف سنگین بود و به دفعات انجام می شد و ترافیک را به دنبال داشت، ماشین‌آلات برف‌روبی نیز در ترافیک می‌ماندند و به برف‌روبی مجدد به ویژه روی پل‌ها نمی‌رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز