خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت:

عدم توجه به جلو، علت ۵۰ درصد تصادفات نوروزی تهران بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۶۸۱

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت از وقوع ۵۰ درصد تصادفات شهر تهران در ایام نوروز به دلیل عدم توجه به جلوی رانندگان خبر داد و گفت: راکبین موتورسیکلت بیشترین سهم تقصیر را از لحاظ کاربران ترافیکی داشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفت و در  مدتی که از ایام نوروز ۱۴۰۲ سپری شد، مشخص  گردید که ۵۰ درصد از تصادفات شهر تهران در  این ایام به دلیل عدم توجه به جلو از  سوی رانندگان روی داده است. همچنین رتبه بعدی علت تامه تصادفات به عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی بازمی‌گردد. 

جانشین رئیس پلیس راهور  تهران بزرگ در خصوص کاربران ترافیکی که سهم تقصیر در  تصادفات  داشته‌اند، اظهار داشت: در این آمار ۲۲ درصد رانندگان خودروها، ۵۱ درصد راکبین موتورسیکلت بیشترین سهم تقصیر را در تصادفات داشته‌اند و ۲۷ درصد باقیمانده مربوط به عابرین پیاده بوده است. 

وی همچنین به ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و خطاب به رانندگان گفت: این ماده صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در  هر  شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر  سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس‌پرتی و عدم تمرکز نسبت به جلو می‌شود باید خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز