خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با ایلنا:

پایین نگه داشتن نرخ دلار صنعت خودرو را از بین برد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۹۵

فعالین بازار خودرو طی سال‌های گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌اند و در بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط تعدیل نیرو صورت گرفته است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: پایین نگه داشتن نرخ دلار صنعت خودرو را از بین برد.

مهدی مطلب‌نیا، عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش تولید قطعات خودرو طی ۲ سال گذشته اظهار داشت: قطعا تولیدکنندگان قطعات خودرو در این مدت متضرر شده اند و ظرفیت‌های ایجاد شده بر اساس سال ۹۰ بلا استفاده مانده است.

وی افزود: فعالین بازار خودرو طی سال‌های گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌اند و در بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط تعدیل نیرو صورت گرفته است.

مطلب‌نیا ادامه داد: باید دید در این مدت چه اتفاقاتی رخ داد که منجر به افزایش نرخ خودرو شد، مهمترین عامل افزایش تحریم‌ها بود که هزینه‌های بالایی را برای این صنعت به همراه آورد.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: در گذشته بهره بانکی ۱۶ درصد بود در حالی که امروز به ۳۲ تا ۳۷ درصد رسیده است همچنین محصولاتی نظیر فولاد و مس ۳ تا ۴ برابر شده است، در این مدت وضعیت خودروسازان از نظر میزان مصرف ارز، تأثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید، تراز مالی سالیانه و قطعات مورد استفاده در تولید ات آنها و کیفیت خودرو مورد بررسی قرار گرفت و قیمت گذاری‌های جدید صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با پایین نگه داشتن نرخ دلار صنعت خودرو از بین رفت افزود: در این مدت شاهد رونق واردات بودیم و زمانی که نرخ ارز واقعی شد قیمت کلیه کالاها افزایشی شد و به نظر می رسد باید این اتفاق زودتر می افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز