خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «آجر سفال نکا» برای بازگشایی کارخانه/توقیف اموال کارخانه ازسوی بانک

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۴۳

در آستانه روز کارگر، کارگران کارخانه «آجر سفال نکا» در استان مازندران، خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود توسط مسئولان استانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه «آجر سفال نکا» گفتند: از سال ۹۳ کارخانه آجر سفال نکا با حدود ۸۰ کارگر تعطیل شده و همه کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

کارگران بیکار شده این کارخانه تولیدکننده انواع آجر و سفال که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، می‌گویند: چندین ماه است مقرری بیمه بیکاری کارگران بیکار شده به اتمام رسیده و باتوجه به شرایط جسمی و سنی هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای آنها هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه تولید آجر حمایت کند، آنها می‌توانند به کار قبلی خود بازگردند و در عین حال از رفاه نسبی برخوردار شوند.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی با فشار طلبکاران بانکی تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: زمانی تعداد کارگران سفال نکا به حدود ۴۰۰ نفر می‌رسید اما کارفرما قبل از آنکه کارخانه را تعطیل اعلام کند؛ حدود ۸۰ کارگر داشت که بدون پرداخت مطالباتشان از کار بی‌کار کرد.

آنها می‌گویند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان مازندران مراجعه کرده‌ایم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران سفال نکا همچنین درمورد مطالبات معوقه‌ خود می‌گویند: به‌صورت مشخص ۸۰ کارگر بیکار شده این کارخانه حدود یک میلیارد میلیون تومان از کارفرما طلبکارند.

این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، ادامه می‌دهند: صرف‌نظر از تلنبار شدن حجم معوقات مزدی آنها، نهادهای دولتی و خصوصی نیز از کارفرمای سفال نکا طلبکار هستند. عمده‌ترین طلبکار یک بانک است که برای وصول طلب خود؛ اموال کارخانه را توقیف و بدین ترتیب از راه‌اندازی دوباره کارخانه جلوگیری کرده است.

کارگران سفال نکا با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به اینکه شرکت سفال نکا تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۸۰ کارگر به‌صورت مستقیم است و زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ کارگر را دارد، از مسئولان تقاضا داریم درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگرانی که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز