خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران:

50 هزار کارگر ساختمانی در مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند/سازمان تامین اجتماعی مازندران 570 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد

کد خبر : ۶۱۷۷۷۲

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: سازمان تامین اجتماعی مازندران 570 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی اصغر محمودی  بعدازظهرامروز درهمایش تقدیر از پاکبانان شهرداری های استان که در سالن اجتماعات تامین اجتماعی مازندران برگزار شد با تبریک هفته کارگر با اشاره به اینکه تامین اجتماعی نهاد غیر دولتی است، اظهار داشت: تامین اجتماعی مهمترین نقش را در سلامت و تامین امنیت جامعه ایفا می کند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه صندوق بیمه تامین اجتماعی مشاع و بین النسلی است حمایت و صیانت از این صندوق را امری ضروری دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی مازندران 570 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد.

وی ادامه داد: با تعطیلی نساجی مازندران مبالغ زیادی از سوی تامین اجتماعی استان به بازنشستگان و کارگران این مجموعه پرداخت شد و این درحالی است که 80 میلیارد تومان از این بدهی مربوط به نساجی مازندران و 25 میلیارد تومان از این بدهی  مربوط به کارخانه چیت بهشهر   است.

محمودی افزود: بسیاری از مشکلات مربوط به دولت های گذشته است که مهمان های ناخوانده ای را بر روی سفره ی تامین اجتماعی دعوت کردند در دولت گذشته 50 هزار کارگر ساختمانی وارد تامین اجتماعی شدند .

وی عنوان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میزان 50 هزار کارگر ساختمانی در استان مازندران هستند.

محمودی با بیان اینکه 30 هزار کارگر قالیباف تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند این درحالی است که بسته ‌ی حمایتی از پیش برای این تعداد از قالیباف تعریف نشده بود.

وی افزود: برای نخستین بار با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ماده 12 قانون برنامه ششم دولت مکلف شد تا بدهی 100 میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند که در بودجه سال 97 مقرر شد تا 50 هزار میلیارد تومان دولت بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز