خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

امسال به حدود ۴۰ هزار شغل جدید نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۷۱

استاندار مازندران با بیان اینکه باید با سه مولفه تولید، بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، مشکلات بخش اقتصادی و اشتغال در استان را برطرف کنیم. گفت: پارسال ۲۴ هزار اشتغال مولد در استان ایجاد شد که امسال به حدود ۴۰ هزار شغل جدید نیاز است.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار، پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه اشتغال سال ۹۴ در سالن شماره یک استانداری با بیان اینکه از ردیف بودجه‌ای مصوبه مجلس بودجه استانی صد درصد و ملی بیش از صد درصد به استان اختصاص یافته است، گفت: در سطح استان سازندگی به چشم می‌خورد و فعالیت‌های عمرانی در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش سرمایه‌گذاری برای رونق اقتصادی، اشتغال و استان بسیار مهم است، سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی به ویژه گردشگری بیش از هزار میلیارد تومان انجام شد و در سال جاری ادامه دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال گذشته به جذب شد، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود درآمد، استان مازندران بیش از درآمد خود کسب کرده است و این رقم بیش از ۶۰ میلیارد تومان بیشتر از سقف درآمدی است.

رئیس کارگروه اشتغال مازندران اظهار داشت: سال گذشته در کسب درآمد نسبت به سال ۹۲ افزایش ۳۰ درصدی داشته‌ایم که امیدواریم در سال جاری به همین میزان افزایش درآمدی در بودجه مازندران داشته باشیم.

استاندار مازندران در خصوص خوداشتغالی در استان، اظهارداشت: مازندران در بحث جذب اعتبار خوداشتغالی رتبه نخست را در کشور از آن خود کرده است.

فلاح جلودار با اشاره به بی‌نظمی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اشتغال درسال گذشته، گفت: در سال جاری دستگاه‌های اجرایی نباید بدون اطلاع از کارگروه اشتغال جذب نیرو داشته باشند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن، میزان رونق و رکود اقتصادی را مشخص و به کارگروه اشتغال ارسال تا مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی از سال گذشته با تعامل و همدلی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و همچنین باید شعار سال گذشته رهبری اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دنبال شود.

فلاح جلودار تصریح کرد: مدیریت جهادی همواره باید در جهت منویات رهبری و نیاز مردم جامعه پیش رود.

وی با اشاره به ستاد اجرایی خدمات سفر در استان، اظهارداشت: در سال جاری کاهش تصادفات و افزایش اقامت در استان یک اتفاق بی‌نظیر بوده است.

فلاح با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان در استان مهم است، اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی و ارائه ایده در خصوص حفظ اشتغال و تولید تلاش تا مشکل بیکاری فارغ التحصیلان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سال جاری نهضت اشتغال در استان است، گفت: باید شرایطی برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل پایدار طی ۵ سال در استان ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز