خبرگزاری کار ایران

درخواست اعضای چند تعاونی مسکن برای روشن شدن وضعیت زمین‌های خود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۷۶

اعضای چند تعاونی مسکن کارگری در زنجان؛ از مسئولان خواستند برای رفع مشکلات زمین‌های این تعاونی‌ها در مجموعه شهر کاظمیه زنجان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود هزار و ۴۲۰ عضو در قالب چند تعاونی مسکن (تعاونی مسکن ویلا شهر یک و دو، تعاونی مسکن نور پران و…) حدود ۳۵ سال است که برای خانه‌دار شدن در انتظار تغییر کاربری زمین در بلاتکلیفی بسر می‌برند. شماری از اعضای این تعاونی‌ها، صبح امروز (۳۰ خرداد ماه) با مراجعه به ساختمان استانداری زنجان به وضعیت بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

یکی از اعضای این تعاونی‌ها گفت: حدود ۳۵سال از خرید زمین می‌گذرد؛ اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، هزار و ۴۲۰ نفر‌ هستند که آن زمان با فروش دارایی‌های خود به امید خانه‌دار شدن حدود یک میلیون تومان پول پرداخت کرده‌اند.

به گفته وی؛ زمینی که در اختیار هر یک از اعضا قرار گرفته حدود هزار متر است که تاکنون تغییر کاربری نشده به همین دلیل قابل ساخت نبودند. ابتدا به این کارگران وعده داده شد طبق قوانین و عرف جاری با تغییر کاربری، ۳۰ یا ۴۰درصد این زمین‌ها به مالکین داده می‌شود اما بعد از اینکه زمین‌ها به مرور در حوزه شهری قرار گرفت و ارزش چندبرابری پیدا کرد، مسئولان به وعده خود عمل نمی‌کنند و زمینی که قرار است در اختیار مالکین قرار بگیرد تنها حدود ۶ درصد است و ۶۰ متر از هزار متر را شامل می‌شود. جالب اینکه اخیرا نیز به اعضای این تعاونی‌ها اعلام شده برای آوردن امکانات زیرساخت برای زمین‌ها باید مبالغی بپردازند.

وی اضافه کرد: گویا امروز معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفر یک روزه وارد استان زنجان شده‌ بودند به همین دلیل اعضای این تعاونی‌ها با مراجعه به ساختمان استانداری از ایشان درخواست کمک و حل مشکلات را کردند که وعده پیگیری دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز