خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده روغن نباتی جهان به استانداری مراجعه کردند/ بلاتکلیفی در وضعیت اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۴۳

جمعی از کارگران بیکار شده کارخانه «روغن نباتی جهان» زنجان در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود، صبح امروز به استانداری مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران با بیان اینکه از اواخر مرداد ماه سال جاری بعد از ممنوعیت ورود حدود ۷۵ کارگر کارخانه روغن نباتی جهان به کارخانه؛ علارغم اینکه استاندار زنجان وعده اشتغال دوباره کارگران در سایر واحدها را داده است؛ اما همچنان بلاتکلیفیم، افزود: امروز استانداری از ما نامه درخواست اشتغال خواست که تخصص هر یک از کارگران در آن ذکر شده باشد.

او با بیان اینکه کارگران در مرحله نخست به دنبال از سر گیری فعالیت کارخانه هستند، در ادامه افزود: شرایط تولیدی در کارخانه روغن نباتی جهان فراهم است و از اینکه چرا هیچ تولیدی در کارخانه آغاز نمی‌شود و کارخانه تعطیل شده است، باخبر نیستیم.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، در کارخانه روغن نباتی جهان حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند اما طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حدود ۸۵ نفر کاهش یافته است.

این کارگر با بیان اینکه بخش اصلی مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای می‌شود، افزود: در حالی از کار بیکار شده‌ایم که سال جاری کارگران حدود ۵ ماه حقوق معوقه طلبکارند و حق بیمه آنها به صورت نامتوالی چهار سال به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی افزود: نامه‌نگاری برای بر قراری مقرری بیمه بیکاری انجام شده، اما ما به دنبال اشتغال مجدد هستیم چراکه پرداخت حداقل ۴ تا ۵ میلیون تومان مقرری بیمه بیکاری با این سابقه بیمه، کفاف مخارج زندگی ما و خانواده‌هایمان را در آستانه سال تحصیلی جدید نمی‌دهد.

طبق ادعای این کارگر روغن نباتی جهان، آن‌ها برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات خود به مسئولان مراجعه کرده‌اند اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز