خبرگزاری کار ایران

کارگران تعدیلی روغن جهان در پی شغل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۹۴

با گذشت چند ماه از بیکار شدن حدود ۶۰ کارگر کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

یکی از کارگران روغن نباتی جهان در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: پیش از اخراج به اتفاق ۸۰ کارگر دیگر در این واحد تولید کننده روغن خوراکی مشغول کار بودیم اما در نهایت با آغاز نیمه دوم سال جاری از این جمع تعداد ۶۰ کارگر ازسوی کارفرمای روغن جهان بیکار شدند و از آن زمان تاکنون برای یافتن شغل جایگزین سرگردان هستیم.

وی با بیان اینکه کارفرمای سابق بعد از متوقف کردن فعالیت کارخانه بلافاصله اقدام به تعدیل نیروی انسانی مازاد کرد، افزود: در حالی با اتمام قرارداد یک ماهه اخراج شده‌ایم که ۱۳ نفر از همکارانمان مسئولیت حفاظت و نگهبانی از مجموعه روغن جهان را برعهده گرفته‌اند.

این کارگر با بیان اینکه در میان کارگران افرادی با سابقه کاری نزدیک به ۱۵ سال هم حضور دارد، افزود: اگرچه در حال حاضر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنیم اما در شرایط اقتصادی کنونی تامین هزینه‌های زندگی آنقدر دشوار شده است که از آینده شغلی خود نگران هستیم.

به گفته وی؛ بعد از گذشت پنج ماه از زمان بیکاری، برای تامین معاش خود و خانواده‌هایمان نتوانسته‌ایم شغل جدیدی پیدا کنیم و در این زمینه مسئولان استانی و شهرستانی کمکی به ما نکرده‌اند.

طبق اظهارات این کارگر؛ هر یک از کارگران بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و دریافت مطالبات معوقه به صورت مجزا به اداره کار زنجان شکایت کردند و هم اکنون سه ماه است مقرری آنان برقرار شده است.

این کارگر روغن نباتی جهان درباره مطالبات معوقه همکاران خود گفت: بعد از قطع رابطه استخدامی هر یک از کارگران مطالباتی از کارفرما طلبکارند که به بعد از سال ۱۳۹۷ مربوط می‌شود. این معوقات شامل چهار تا پنج ماه حقوق پرداخت نشده به همراه اضافه‌کاری‌ها و شب‌کاری‌ها، ایاب و ذهاب، حق نهار و لباس است که روند پیگیری آن در اداره کار کند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز