خبرگزاری کار ایران

شکایت تعدادی از کارگران «روغن جهان» به اداره کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۴۸

تعدادی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان که با پایان قرارداد شغل خود را از دست داده‌اند، در اداره کار شهرستان زنجان شکایت خود را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۷۳کارگر روغن نباتی جهان که روز گذشته ۶۰ نفر از آن‌ها با حکم کارفرمای کارخانه با اتمام قرارداد کار بیکار شده‌بودند، امروز چهارشنبه (دوم شهریور ماه) با طرح شکایتی در اداره کار زنجان، پیگیر مطالبات صنفی، بازگشت به کار و و برقراری مقرری بیمه بیکاری خود شدند.

تعدادی از کارگران که به صورت میانگین ۱۵ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: در حالی با اتمام قرارداد یک ماهه اخراج شده‌ایم که ۱۳ نفر از همکارانمان برای وصول مطالبات عقب افتاده خود برای شکایت به ما ملحق شدند. همه ما کارگران علارغم دریافت نکردن چهار ما حقوق در سال جاری، هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۳ تا ۹۷ نیز نشده‌ایم که هنوز پرونده شکایت آن در اداره کار زنجان باز است.

آن‌ها گفتند: خواسته ما این است که با وصول مطالبات خود همانند گذشته بتوانیم در کار سابق خود مشغول کار شویم و برای همین تصمیم گرفتیم تا از کمک مراجع قانونی استفاده کنیم.

لازم به یادآوری است؛ حدود ۷۳ کارگر از مجموع ۸۵ کارگر روغن نباتی جهان در زنجان از صبح دیروز (یکم شهریور ماه) بعد از اقدام کارفرما برای تعطیلی کارخانه، بیکار شدند، تصمیم مسئولان کارخانه و استانی در شرایط فعلی این است که تا رفع مشکلات کارخانه کارگران متقاضی از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز