خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران بیکار شده سبلان پارچه اردبیل ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۲۲

پس از گذشت ۴۳ روز از اعلام پایان فعالیت کارخانه سبلان پارچه اردبیل و شروع به کار دوباره‌ی کارخانه، هنوز وضعیت تعدادی از کارگران بیکار شده این واحد تولیدی نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان اردبیل گفتند: از ابتدای خرداد ماه سال جاری بعد از یک دوره اعتراض صنفی کارگران در کارخانه سبلان پارچه و آغاز به کار دوباره‌ی کارخانه، هنوز وضعیت نزدیک به ۲۸۰ کارگر بیکار شده علارغم وعده ادامه همکاری، مشخص نیست و آنها همچنان منتظر بازگشت به کار هستند.

کارگران اظهار کردند: مسئولان وعده بازگشت به کار کارگران را می‌دهند و با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان شهری مقرر کرده‌اند به زودی با بازگشت کارگران تعدیلی، فعالیت کارخانه از سر گرفته می‌شود اما انتشار این اخبار موجب خوشحالی کارگران نمی‌شود زیرا اعتمادی به وعده‌ها احساس نمی‌شود. و همچنان قول بازگشت به کار تعدادی از کارگران بعد از گذشت ۴۳ روز عملی نشده است.

تعدادی از کارگران بیکار شده سبلان پارچه که در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل مشغول کارند، در تشریح مشکلات خود گفتند: مجموعه سبلان پارچه با حدود هزار و ۲۰۰ کارگر از چند بخش تولیدی (پوشاک، تخت بافی، گردبافی...) تشکیل شده‌ است. چند سال است کارگران واحد پوشاک از روند پرداخت حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی خود رضایت ندارند تا اینکه خرداد ماه در نتیجه بی‌توجهی‌های کارفرما اعتراض صنفی آن‌ها شکل گرفت.

کارگران تصریح کردند: کارفرما در واکنش به این اقدام کارگران، در ابتدا از ورود حدود ۵۰۰ کارگر واحد پوشاک به محل کار جلوگیری کرد. بعد از چند روز تعدادی از کارگران به کار بازگردانده شدند و سپس با پادرمیانی مسئولان تعدادی دیگر از کارگران با انجام تست کار به کار بازگردانده شدند اما کارگرانی که بیرون از کارخانه جا مانده‌اند، در انتظار بازگشت به کار و تامین امنیت شغلی خود هستند.

کارگران سبلان پارچه با بیان اینکه بیشتر کارگران تعدیلی برای بازگشت به کار به اداره کار شهرستان نمین شکایت کرده‌اند، همچنین گفتند: شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. به همین دلیل از مسئولان درخواست داریم با رفع مشکلات پیش آمده، کارگران تعدیلی را به کار سابقشان برگردانند.

رامین صادقی (ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل) عصر دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل اظهار کرد: به زودی کارگران تعدیلی کارخانه سبلان پارچه به کار سابق خود بازمی‌گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز