خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دستمزد کارگران به نسبت تورم افزایش پیدا نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۳۳۴

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: همه کارگران در شرایط بد معیشتی قرار دارند که کمتر کسی سراغ آن‌ها را می‌گیرد و همه می‌دانیم که افزایش دستمزد کارگران عقب‌تر از رشد تورم است.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: متاسفانه معیشت کارگران اصلا خوب نیست و دستمزد آنها برای سالجاری نسبت به تورم به صورت مناسب افزایش پیدا نکرد.

وی ادامه داد: حفظ قدرت خرید کارگران باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و مزد با لحاظ کردن تورم واقعی تعیین شود که همسان با رشد سبد معشیت باشد. اما باز هم امسال این اتفاق نیفتاد. چندین بار مزد منطقه‌ای مطرح شد که این موضوع به نفع کارگران نخواهد بود.

کمیزی بیان کرد: اکثر کارگران مستاجر هستند که به علت تورم ودیعه مسکن به شدت افزایش پیدا کرده است. مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌دانند که با وام مسکن هم این مشکل حل نخواهد شد.

وی گفت: اکثر کارگران فرزند مدرسه‌ای دارند و بیشتر آن‌ها بیمه ندارند و تورم در جامعه رو به افزایش است و با این دستمزد اندک دیگر نمی‌توانند زندگی کنند.

وی افزود: متاسفانه مسئولان در آستانه هفته کارگر به فکر جامعه کارگری افتاده و معمولا برنامه‌هایی هم برای رضایتمندی آن‌ها برپا می‌کنند و مشکلات را پیگیری می‌کنند. ولی تجربه نشان داده است که در پایان این هفته مشکلات کارگران و پیگیری‌های مسئولین برای یکسال دیگر به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: ما از مسئولین می‌خواهیم که با کارگران دیدار و جلساتی با آن‌ها برگزار کنند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند و مشکلات آن‌ها را در جهت رضایتمندی و اعتماد برطرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز