خبرگزاری کار ایران

بازهم اجرای تعرفه‌گذاری به تعویق افتاد/ چرا وزارت بهداشت بودجه برای پرستاران ندارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۴۳۶

اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بازهم برای چند هفته به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران و فعالان صنفی کادر درمان از نحوه‌ی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رضایت ندارند؛ جداول تنظیمی و تعرفه‌های دلبخواهی وزارت بهداشت اصلاً مطلوب آن‌ها نیست.

با این حال، حتی همین تعرفه‌گذاری بی یال و دم و اشکم نیز قرار نیست به موقع اجرا شود؛ محمدی (یک پرستار شاغل در بخش دولتی) با اعلام این مطلب از تعویق مدام اجرای تعرفه‌گذاری انتقاد می‌کند و می‌گوید: بازهم اعلام کرده‌اند اجرای تعرفه‌گذاری پرستاران دو یا سه هفته به تعویق می‌افتد؛ بازهم مدعی شده‌اند بودجه و اعتبار نیست.

وی ادامه می‌دهد: همیشه برای پرستاران اعتبار ندارند؛ همواره نوبت به پرستاران که می‌رسد نقدینگی آب می‌رود؛ حالا که بعد از سیزده سال اهمال و بی‌توجهی می‌خواهند تعرفه‌گذاری را آنهم طبق منویات و خواسته‌های خودشان اجرا کنند، بازهم کار را مدام عقب می‌اندازند؛ گفتند شهریور، بعد گفتند مهر و حالا می‌گویند بازهم دو هفته صبر کنید.

به گفته محمدی، پرستاران سال‌هاست که برای اجرای قانون صبر کرده‌اند؛ بار تمام مشکلات و سختی‌های وزارتخانه را بر دوش کشیده‌اند و صبور بوده‌اند؛ لااقل بیایند بگویند چرا همیشه فقط برای پرستاران پول نیست؛ چرا برای پزشکان و مدیران وزارت بهداشت همیشه اعتبار و نقدینگی هست و حقوق‌ها و کارانه‌های نجومی را به موقع می‌گیرند.

روز گذشته، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های دولت سیزدهم و مساعدت مجلس و ریاست جمهوری و تأکیدات مقام معظم رهبری یک ردیف اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه‌های وزارت بهداشت به این امر مهم اختصاص داده شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: قرار بود که این موضوع تا پایان شهریور عملیاتی شود و پرستاران اولین دریافتی را با مدل جدید داشته باشند، اما دو هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود و همکاران اولین دریافتی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز