خبرگزاری کار ایران

فعالان صنفی پرستاران:

لطفا کارانه پزشکان را هم رسانه‌ای کنید/ پای «فوق‌العاده خاص» را وسط نکشید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۷۰

فعالان صنفی پرستاران، خواستار رونمایی از کارانه پرداختی به پزشکان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران از جداول تنظیمی وزارت بهداشت برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رضایت ندارند؛ در روزهای اخیر، اظهاراتی از تدوین‌کنندگان این جداول منتشر شده به این مضمون که «فوق‌العاده خاص قرار است مکمل تعرفه‌گذاری باشد»؛ فعالان صنفی پرستاران ضمن انتقاد از این اظهارات می‌گویند: تعرفه‌گذاری هیچ ربطی به فوق‌العاده خاص ندارد.

جواد توکلی با انتقاد از این روند می‌گوید: چون پرستاران از تعرفه‌گذاری ناراضی هستند، دنبال توجیه برآمده‌اند؛ در حالیکه فوق‌العاده خاص موضوع متفاوتی است و ربطی به تعرفه‌گذاری ندارد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت جمع مبلغ کارانه‌های پرستاران در سال ۱۴۰۱ را ۵ هزار میلیارد به اضافه‌ی ۱۶۰۰ میلیارد قبلی اعلام کرده؛ توکلی در این رابطه می‌گوید: این اعلام برای چیست؛ قصدشان آیا شفاف‌سازی است؟ بیایند کارانه پزشکان در سال ۱۴۰۱ را نیز شفاف اعلام کنند؛ چرا تا به پرستاران می‌رسد، بودجه و اعتبار مهم می‌شود و یادشان می‌افتد که باید شفاف‌سازی کنند.

به گفته وی، اگر شفافیت خوب است، باید در همه‌ی عرصه‌ها برقرار باشد؛ تمام هزینه‌های وزارت بهداشت را اعلام کنند آن وقت سراغ کارانه پرداختی به پرستاران بیایند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز