خبرگزاری کار ایران

چرا نظر جامعه پرستاری نادیده گرفته شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۷۵

یک فعال صنفی پرستاران از جداول اجرای قانون تعرفه‌گذاری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اغلب پرستاران از جداول وزارت بهداشت برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد دارند.

جواد توکلی (فعال صنفی پرستاران) با تاکید بر لزوم مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی ذینفعان در تنظیم جداول تعرفه‌گذاری گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی پرستاران باشد و توضیح دهد که چگونه به این جداول رسیدند و چرا نظر اکثریت جامعه‌ی پرستاری کشور نادیده گرفته شد.

او افزود: چرا اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری دستخوش بده‌بستان‌های صنفی با کسانی که خود را نماینده پرستاری می‌خوانند، شده و نظر پرستاران و نمایندگان واقعی آن‌ها به هیچ انگاشته‌ شد. پرستاران با جداولی که وزارت بهداشت رونمایی کرده است، هیچ موافقتی ندارند.

به گفته توکلی، در طراحی جداول تعرفه‌گذاری پرستاری، روش جدیدی خلق و ابداع نموده‌اند که با روش‌های معمول وزارت بهداشت برای سایر کارکنان و زیرمجموعه‌های خود تفاوت اساسی دارد.

این فعال صنفی کادر درمان تاکید می‌کند: ایرادات بسیار به این جداول و امتیازات آن وارد است؛ انتظار جامعه‌ی پرستاری بعد از پانزده سال اهمال و بی‌توجهی، اجرای صحیح و عادلانه‌ی قانون بود اما گویا مدیران وزارت بهداشت وقتی پای پرستاران در میان باشد، متر و معیارهای دیگری برمی‌گزینند؛ کافیست تعرفه‌گذاری پزشکان را با این جداول تعرفه‌گذاری پرستاری قیاس کنیم تا تبعیض‌ها و تفاوت‌ها به خوبی خود را نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز