خبرگزاری کار ایران

امضای توافقنامه بنگلادش و سازمان جهانی کار برای افزایش ایمنی و سلامت محیط کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۴۷۶

در موافقت‌نامه بین فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع بنگلادش و سازمان جهانی کار ایمنی بیشتر محل کار در بخش‌های صنعتی کلیدی بنگلادش هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، سازمان بین‌المللی کار (ILO) و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع بنگلادش (FBCCI) این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ارتقای ایمنی و سلامت محیط کار در ده‌ها بخش اقتصادی اولویت‌دار امضا کردند. 

موافقت‌نامه بین فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع بنگلادش و سازمان جهانی کار ایمنی بیشتر محل کار در بخش‌های صنعتی کلیدی بنگلادش را هدف قرار گرفته است. بدین ترتیب، فرهنگ ایمنی در ده‌ها صنعت کلیدی تقویت می‌شود. 

گفتنی است براساس این گزارش، سازمان جهانی کار الگوی اصلی مفاد این موافقتنامه را از تجربه صنعت پوشاک این کشور در حوزه ایجاد ایمنی و سلامت محیط کار گرفته است. 

بر اساس این موافقتنامه، فعالیت‌های ترویجی برای تقویت ایمنی و سلامت محیط‌کار در سطوح سازمانی و همچنین بین سازمانی انجام خواهد شد. این فعالیت‌ها توسط برنامه RMG سازمان جهانی کار که توسط کانادا و هلند طراحی شدند، پشتیبانی خواهد شد. 

از طریق این طرح، ۱۵ واحد ایمنی برای ایجاد ضوابط رعایت ایمنی کار در چندین صنعت اصلی یعنی الکترونیک و برق، شیمیایی، پلاستیک، مهندسی سبک، چرم، فرآوری مواد غذایی، مبلمان، چاپ و بسته‌بندی و نورد و لوله‌سازی و فولاد ایجاد خواهد شد. 

به طور همزمان، ۲۴۰۰ نماینده ایمنی و بهداشت کارگاه و ۱۰۰ کمیته ایمنی برای بهبود آگاهی و ظرفیت در مورد ایمنی و سلامت محیط کار در بین کارفرمایان و کارگران بنگلادش ایجاد خواهند شد. 

مدیر ILO در بنگلادش، تومو پوتینن؛ رئیس فدراسیون صنعت بنگلادش FBCCI جاشم الدین؛ معاونان ارشد وی مصطفی آزاد و چاودوری بابو و امین هلالی. و نمایندگانی از بخش‌های مختلف صنعتی و رهبران تجاری در امضای قراردادی که در سالن فدراسیون FBCCI در داکا برگزار شد، حضور داشتند. 

تومو پوتینن، مدیر کشوری ILO در بنگلادش، طی سخنانی در این مناسبت گفت: «ILO خوشحال است که با بنگلادش برای ترویج فرهنگ ایمنی و اقدامات در صنایع دارای اولویت همکاری می‌کند. امیدواریم تلاش جمعی ما به پیشگیری از بسیاری از حوادث، جراحات و بیماری‌های شغلی کمک کند و جان افراد بی‌شماری را نجات دهد.» 

طبق این موافقتنامه که به تایید دولت بنگلادش نیز رسیده است، همه شرکت‌های بنگلادشی با ۵۰ نیرو یا بیشتر دارای تعهد قانونی برای ایجاد «کمیته‌های ایمنی» متشکل از تعداد مساوی نمایندگان کارگر و کارفرما هستند. با ابتکار سازمان جهانی کار، کمیته ایمنی موارد ایمنی آتش‌سوزی و بهداشت شغلی را توسعه می‌دهد تا نمایندگان کارگری و کارفرمایی بتوانند بهتر بر مسائل ایمنی در محل کار خود نظارت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز