خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کار اعلام کرد:

تاسیس ۲۹۳ تعاونی مسکن کارگری طی سه سال نخست دولت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۵۱

رحمانی از ساماندهی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار، تجمیع و ادغام برخی از آنها خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و دولت سیزدهم برای بهبود شرایط کشور تلاش می‌کند.

صحبت الله رحمانی (معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، با اشاره به اقدامات خوبی که طی سه سال گذشته در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های مختلف زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این اقدامات طرح کالابرگ الکترونیکی بود که ۲۰ میلیون خانوار با جمعیت نزدیک به ۶۰ میلیون نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی، پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی را نیز از دیگر اقدمات مهم سال گذشته برشمرد و عنوان کرد: دولت در زمینه توسعه بیمه همگانی خصوصا برای دهک‌های پایین نیز اقدامات خوبی انجام داد.

رحمانی از ساماندهی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار، تجمیع و ادغام برخی از آن‌ها نیز خبر داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توجه دولت به موضوع اشتغال به ویژه فارغ‌التحصیلان تصریح کرد: در کنار اقداماتی که انجام می‌شود، نیازمند اصلاح فرهنگ کار و مهارت‌آموزی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگر ماهر بیکار در کشور نداریم، تاکید کرد: امسال برای مهارت آموزی افراد دیپلم به بالا برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

رحمانی تشکیل شرکت‌های تعاونی را راهکار اصلی اشتغال فارغ‌التحصیلان برشمرد.

وی سپس بر لزوم اصلاح فرهنگ کار خصوصا در استان‌های کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: متاسفانه در استان‌های کمتر توسعه یافته، شغل را پشت میز نشینی می‌دانند، در حالی که بسیاری در استان‌های توسعه یافته کشور به دنبال کار، تولید، سود و درآمد بیشتر هستند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های دولت را کمک به اشتغال چند استان بیکار کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان عنوان کرد و گفت: پیگیری‌هایی در حال انجام است که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا بتوانند در این استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در هر استان زمینه اشتغال تعداد زیادی از بیکاران را فراهم کنند.

وی کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی از ۷۰ به ۴۰ روز، تشکیل قرارگاه ویژه مسکن کارگران، تشکیل ۲۹۳ تعاونی مسکن جهش کارگری در ۲۵ استان، اجرای عملیات ۵۶ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، آغاز عملیات اجرایی ۱۴۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۳۱همتی، افزایش ۲ میلیون نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی و تصویب سند توسعه بخش تعاون بعد از ۱۰ سال به عنوان نقشه راه عملیاتی از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات مهم و راهبردی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز