خبرگزاری کار ایران

تاکید سازمان جهانی کار بر ایمنی کار در اردن

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۴۹

این هفته سازمان جهانی کار در اردن با تاکید بر ایمنی و آموزش ابزارهای افزایش ایمنی و بهداشت شغلی شروع به کار کرد، تا با تقویت عملی ایمنی و بهداشت شغلی در تعاونی ها، مناسب‌سازی مشاغل برای اردنی‌ها و پناهندگان سوری که در اردن کار می‌کنند صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، یک کارگاه آموزشی یک هفته‌ای با تمرکز بر «آموزش عملی ایمنی و بهداشت شغلی برای تعاونی‌ها» در اردن با همیاری سازمان جهانی کار ILO، به منظور آموزش شرکت‌ها و افراد ارائه خدمات مشاوره در حوزه ایمنی کار برگزار شد. 

این هفته سازمان جهانی کار در اردن با تاکید بر ایمنی و آموزش ابزارهای افزایش ایمنی و بهداشت شغلی شروع به کار کرد، تا با تقویت عملی ایمنی و بهداشت شغلی در تعاونی‌ها، مناسب‌سازی مشاغل برای اردنی‌ها و پناهندگان سوری که در اردن زندگی و کار می‌کنند، صورت گیرد. 

طبق این گزارش، بیست و چهار شرکت‌کننده از موسسات مختلف از سازمان‌های دولتی، بین‌المللی و محلی، شرکت مرکزی تعاونی اردن و گروه‌های کارگری و کارفرمایی در دوره آموزشی یک هفته‌ای مربیان سازمان جهانی کار شرکت کردند. این در چارچوب برنامه چشم انداز، مشارکتی جهانی که توسط دولت هلند حمایت می‌شود، اجرا می‌شود. به عبارت بهتر «برنامه آموزش عملی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برای تعاونی‌ها در کشاورزی» با هدف تقویت بهداشت و ایمنی کار در بین تعاونی‌ها در استفاده از ماشین آلات و افزایش ظرفیت آن‌ها برای ترویج و تسهیل ایجاد محیط‌های کار ایمن، سالم و مولد برای کارگران خود، اعضا و در نهایت کل جامعه تدارک دیده شده است. 

شازا الجندی، مشاور فنی ارشد ILO در لبنان، اردن و عراق گفت: این موضوعی است که برای سازمان جهانی کار بسیار مهم است و ما بسیار خرسندیم که این آموزش را برای اولین بار در اردن میزبانی می‌کنیم. این بر اساس تلاش‌هایی است که ما برای تقویت نقش تعاونی‌ها در اردن طی سال‌ها و در سطح جهانی به عنوان ILO انجام داده‌ایم و این آموزش یکی از عناصر این سفر موفق است. 

شرکت تعاونی اردن (JCC)، با حمایت ILO، سال گذشته یک استراتژی ملی برای جنبش تعاونی در اردن راه‌اندازی کرد و به دنبال تقویت نقش تعاونی‌ها در ارتقای کار شایسته و بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور بود. 

عبدالفتاح الشالبی، مدیرکل تعاونی‌های اردن گفت: این آموزش بخشی از استراتژی ملی ماست که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کردیم. ما در حال کار بر روی اجرای این استراتژی هستیم، در حالی که همچنین اطمینان حاصل می‌کنیم که تمام استانداردهایی که مورد بحث ما است، در چارچوبی قرار می‌گیرند که یک سال پیش به ایجاد آن کمک کردیم، و تلاش می‌کنیم آن‌ها را گسترش دهیم. 

خالد الرحمن آل می‌گوید: برای صاحبان مشاغل کشاورزی و تعاونی‌های محلی بسیار مهم است که درک بهتری از گنجاندن اصول ایمنی کار در قانون کار به دست آورند، زیرا این امر نیز تأثیر مستقیمی بر مصرف کنندگان و کل جامعه دارد. خرابشه، رئیس اداره ایمنی وزارت کار اردن و یکی از شرکت کنندگان در آموزش‌های سازمان جهانی کار نیز تعاونی‌های کشاورزی در اردن نقش واسطه‌ای محوری در تسهیل دسترسی کارگران سوری به مجوزهای کار، و در حمایت از اعضای جوامع میزبان ایفا کرده‌اند. از سال ۲۰۱۷، آن‌ها نقش‌ها و مسئولیت‌های جدیدی را برعهده گرفته‌اند تا به کارگران سوری نه تنها مجوز کار ارائه دهند، بلکه اطلاعاتی در مورد سیاست‌ها و رویه‌های قانونی، اقدامات ایمنی و بهداشت و راهنمایی‌های شغلی نیز بدهند. 

ایاده الشرافت، رئیس تعاونی ایادی البادیه گفت: ما به شدت در حال کار بر روی تولید گوجه فرنگی و آماده‌سازی گلخانه‌های جدید در سراسر کشور هستیم. از طریق آموزش، من دانش جدیدی در مورد ایمنی کار، چگونگی اجتناب از خطرات و نحوه اولویت‌بندی مراحل تولید به نفع تولید و ایمنی همه کارگران و کارمندان اردنی و سوری خود جمع‌آوری کرده‌ایم. اکنون احساس اطمینان می‌کنم که سایر همکاران را در این زمینه‌های تخصصی در سراسر کشور آموزش می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز