خبرگزاری کار ایران

تصمیمات آخرین نشست سازمان بین‌المللی کار درباره ونزوئلا، میانمار و بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۵۶۵

هیئت رییسه این سازمان همچنین موافقت کرد که همکاری چندجانبه را تقویت کند، پس از نشست جهانی سطح بالا برای بهبودی انسان محور که در فوریه 2022 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار ILO، جلسه ۳۴۴امهیئت رییسه سازمان جهانی کار در پایان ماه مارس خاتمه یافت. در مورد عناصر کلیدی با دیمیترینا دیمیتروا، معاون مدیر جلسات رسمی، اسناد و روابط سازمان بین‌المللی کار گفتگو کرد.

هیئت رییسه همچنین موافقت کرد که همکاری چندجانبه را تقویت کند، پس از نشست جهانی سطح بالا برای بهبودی انسان محور که در فوریه 2022 برگزار شد.

طبق گزارش پایگاه خبری ILO، هیئت رئیسه این سازمان موفقیت اقدامات این مجموعه را یادآور شده که توانسته‌اند در مدتی کوتاه مجامع جهانی را مورد قانع سازند تا سران کشورها و دولت ها، سران سازمان های بین المللی و بانک های توسعه چند جانبه و رهبران کارفرمایان و کارگران از سراسر جهان را گرد هم آورند تا اقدامات مشخصی را برای بهبود وضعیت کار پیشنهاد دهند.

 در این نشست برنامه‌های مشخصی با هدف بهینه‌سازی و ارتقای ترتیبات سازمانی، از طریق اولویت‌بندی و تخصیص بهتر منابع و همکاری قوی‌تر در داخل سیستم چندجانبه در حمایت از بهبودی انسان‌محور کارگران کشورهای عضو ارائه شد. هیئت رئیسه سازمان جهانی کار در ادامه تصمیم گرفت به عنوان بخشی از تداوم اجرای فراخوان جهانی ILO که سال گذشته توسط کنفرانس بین المللی کار تصویب شد، کار این سازمان را در سیستم چندجانبه برای تقویت و نظام مند کردن ترتیبات نهادی به‌منظور ارتقای نیروی کار تقویت کند.

تصمیمات سازمان جهانی کار برای کشورهای دارای بحران کار

بر طبق گزارش این پایگاه، هیئت رئیسه سازمان تصمیم به ایجاد یک کمیسیون تحقیق در رابطه با عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی کار در میانمار به دنبال کودتای نظامی فوریه 2021 گرفت. این کمیسیون در مورد عدم رعایت کنوانسیون آزادی مجامع صنفی و انجمن‌ها و حمایت از حق سازماندهی صنفی و کارگری تحقیق خواهد کرد و همچنین با یادآوری کنوانسیون کار اجباری، به وضعیت کار در این کشور معترض شد. هیئت رئیسه از عدم پیشرفت در حصول احترام به نهادها و فرآیندهای دموکراتیک، تداوم نقض شدید حقوق بشر و حقوق کار، تشدید خشونت علیه غیرنظامیان و افزایش استفاده از کار اجباری کودکان در میانمار نیز ابراز تاسف کرد.

هیئت رییسه همچنین در مورد گزارش پیشرفت دولت بنگلادش در مورد اجرای نقشه راه برای رسیدگی به مسائل باقی مانده مطرح شده در شکایت ارائه شده در مورد عدم رعایت کنوانسیون بازرسی کار، آزادی انجمن بحث کرد. و کنوانسیون حمایت از حق سازماندهی و تشکل کارگران و کنوانسیون حق سازماندهی و قرارداد جمعی، نیز سخن گفته و به دولت بنگلادش در این زمینه تذکر داد. این هیئت تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر را به تعویق انداخت و از دولت بنگلادش خواست تا در جلسه نوامبر 2022 هیئت حاکمه، در مورد پیشرفت بیشتر گزارش دهد.

هیئت رییسه سازمان جهانی کار همچنین درباره شکست ونزوئلا در اجرای توصیه های کمیسیون تحقیق مصوب در مارس 2018 میلادی برای بررسی شکایتی مبنی بر عدم رعایت کنوانسیون‌های سازمان بین المللی کار نیز بحث کرد. این هیئت ضمن توجه به ایجاد یک مجمع گفتگوی اجتماعی، قویاً از دولت ونزوئلا خواست تا توصیه‌های کمیسیون تحقیق را بپذیرد. همچنین از مدیرکل درخواست کرد که به تعامل با دولت ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز