خبرگزاری کار ایران

اعلام نگرانی سازمان جهانی کار از وقوع حوادث مرگبار کارگری در بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۴۶

در بیانیه سازمان بین‌المللی کار قید شده است: از صمیم قلب همدلی خود را با خانواده‌های مجروح و فوت شده این حادثه ابراز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، این سازمان بین المللی طی بیانیه‌ای عمیقاً نسبت به حادثه جان باختن دست کم ۴۹ نفر از جمله ۹ کارمند خدمات آتش نشانی و سایر کارگران در اثر آتش سوزی و انفجار در انبار کانتینر شرکت BM در جنوب شرقی بنگلادش در هفته‌ای که گذشت، ابراز تاسف و نگرانی کرد. 

در این بیانیه قید شده است: ما از صمیم قلب تسلیت و همدلی خود را با خانواده‌های مجروح و فوت شده این حادثه ابراز می‌کنیم. 

براساس این بیانیه مطرح شده است: این حادثه نیاز فوری به اطمینان از حمل و نگهداری مناسب مواد شیمیایی، آموزش مناسب برای کارکنان تاسیسات ذخیره‌سازی در سطوح آگاهی و عملیاتی، و کنترل موثر جمعیت در طول یک حادثه اضطراری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، این حادثه بر نیاز به یک چارچوب ایمنی صنعتی و سازمانی موثر و سیستم اجرایی و آموزشی برای اطمینان از رویکردی ساختاریافته برای کاهش، آمادگی، واکنش و بازیابی در برابر همه خطرات تاکید می‌کند. این امر مستلزم بهبود همکاری و مشارکت بین ادارات دولتی، نمایندگان کارفرمایان و کارگران و جامعه مدنی تحصیلکرده است. 

ILO اعلام کرده است: مقابله با این مشکل نیاز به اقدام در تعدادی از زمینه‌ها دارد. اینها شامل بازنگری مقررات و اجرا در بخش حمل و نقل و لجستیک، پرداخت غرامت و حمایت درآمدی کافی به کارگران آسیب دیده و معلول و خانواده‌های کارگرانی است که در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند، و اجرای کمپین‌های ایمنی که حمل و نقل را هدف قرار می‌دهند. ارائه دهندگان خدمات لجستیک و همچنین پرسنل خدمات اضطراری از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است. 

لازم به ذکر است اخیراً دولت، نمایندگان کارفرما و کارگران در این کشور موافقت کرده‌اند که یک طرح مدرن و جامع برای کنترل جراحات شغلی با عنوان اختصاری (EIS) را در بنگلادش از بخش تولید پوشاک با امکان گسترش و توسعه به سایر بخش‌ها آغاز کنند. چنین سیستمی شامل تدوین آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌های پیشگیری از حوادث، جبران خسارت فوری و توانبخشی برای بازگشت به کار آسیب‌دیدگان است. 

سازمان بین المللی کار (ILO ) اعلام کرده است به همکاری نزدیک با دولت بنگلادش، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری و شرکای توسعه برای بهبود شرایط کار در همه صنایع و گسترش یادگیری حفظ ایمنی کار در صنعت پوشاک از زمان فاجعه Rana Plaza در آوریل ۲۰۱۳ ادامه می‌دهد. 

در این بیانیه مطرح شده است: سازمان بین المللی کار و سازمان ملل متحد در بنگلادش امیدوار است که این حادثه غم‌انگیز همه طرف‌های درگیر را وادار به اعمال نیروی جدید در رسیدگی به کمبودهای ایمنی در محل کار در سراسر کشور کند و کمک خود را برای ادامه ساختن بنگلادش امن برای همه گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز