خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون استاندارهرمزگان به پرداخت مطالبات معوقه مزدی و عیدی کارگران قبل از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به پرداخت مطالبات معوقه مزدی و عیدی کارگران این استان قبل از پایان سال‌جاری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «علی رئوفی» در نشست کمیسیون کارگری استان که در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات کارگری استان گفت:کارفرمایان و پیمانکاران استان موظف به پرداخت تمام مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران قبل از شروع سال جدید هستند.

او افزود: در اجرای تبصره ماده ۱۳ و ماده ۳۷ قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها استفاده می شود.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با وجود شیوع کرونا و مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه کارگری کشور و به تبع آن استان بوجود آمد اما روند تولید در استان متوقف نشد که این امر نشان از تلاش و همت بالای کارگران و مدیران بنگاههای اقتصادی دارد.

هادی ابراهیمی بر عدالت مزدی کارگران تاکید و اضافه کرد: شرکتهای مستقر در مناطق ویژه و پیمانکاری ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تاییدیه صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون و کار هستند.

وی خواستار رعایت اجرای قوانین و مقررات بویژه در حوزه ایمنی، آموزش و آگاهی بخشی به کارگران و کارفرمایان در خصوص رعایت مسایل ایمنی و دارا بودن گواهینامه ایمنی در بنگاههای اقتصادی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز