خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

بیش از ۲ هزار دانش آموز، آموزش‌های مهارتی را کسب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۴۹۲

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲ هزار و ۲۸۷ نفر از دانش آموزان همدانی در تابستان امسال اوقات فراغت خود را با آموزش‌های مهارتی پر کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران گفت: طرح تابستانه مهارت با هدف توانمند سازی و توسعه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از ۱۵ تیر با سرفصل‌هایی در آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا شد و دانش آموزان بر حسب علایق و استعداد خود در این رشته‌ها شرکت کردند.

وی افزود: ۹۲۷ دانش آموز پسر و هزار و ۳۶۰ دختر دانش آموز با حضور در ۱۰۷ دوره آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، یکی از اهداف این طرح را ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز دانست و تاکید کرد: دانش آموزان در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره بردند.

مختاران افزود: طرح تابستانه مهارت برای ۲ گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان مهارت آموز و ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموز در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد اجرا شد.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است چرا که افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند.

وی  با بیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کسب و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت‌های مختلف و در بخش‌های خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: با تزریق افراد دارای مهارت به بخش‌های خصوصی و چرخه تولید، سطح کیفی و کمی تولیدات بالاتر رفته و اشتغال به وجود آمده، اشتغالی مولد و پایدار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز