خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:

روستاییان همدانی آموزش فنی وحرفه ای فرا می گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۴۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به ضرورت توسعه اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، گفت: دوره های آموزش مهارتی و توانمندسازی افراد در روستاها متناسب با نیاز بازار کار و شرایط اقلیمی هر منطقه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران در دیدار با بخشدار و دهیاران روستاهای بخش مرکزی همدان، اشتغال، توانمندسازی و درآمدزایی را لازمه جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و افزود: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است که از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت گیاه کم آب بر گل محمدی در حوزه کشاورزی، گفت: اجرای این طرح به صورت آزمایشی برای اولین بار در شهرستان فامنین آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری توسط مرکز هتلداری و گردشگری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و افزود: یکی از راه های  توسعه و رونق اقتصادی روستاها، احداث و راه اندازی اقامتگاهای بوم‌گردی است.

مختاران خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی های روستاییان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی در حرکت خود اشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان همدان است.

این دیدار با هدف نیاز سنجی، بررسی مزیت های اقتصادی و اشتغال روستاهای بخش مرکزی صورت گرفت.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز