خبرگزاری کار ایران

آموزش‌های مهارتی با هدف اشتغالزایی به سربازان همدانی ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۷۱۸

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه توسعه و گسترش مهارت آموزی در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار دارد گفت: سه هزار و ۱۶۰ سرباز وظیفه سال گذشته در یگان‌های وظیفه استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار بعد از اتمام خدمت سربازی برشمرد و اظهار داشت: آموزش های مهارتی راه حل مناسبی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

وی با تاکید بر توانمندسازی سربازان با آموزش‌های کارآمد مبتنی بر مشاغل نو ادامه داد: در این مدت آموزش های مهارتی در ۶۰ حرفه متناسب با نیاز بازار کار در ۸۹ کارگاه محیط کار فعال در یگان‌های نیروهای مسلح به سربازان وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان افزود: سیاست‌گذاری در حوزه آموزش نیروی جوان در طول دوره خدمت علاوه بر اثرگذاری در رونق تولید، شرایطی را فراهم می‌کند تا سربازان در قالب افراد دانش‌آموخته دانشگاهی و حتی افرادی که بدون ورود به دانشگاه و گذراندن تحصیلات دانشگاهی به دوران سربازی ورود پیدا کرده‌اند، با کسب مهارت‌های کاربردی، پس از دوران خدمت بتوانند در پیدا کردن اشتغال مدنظر خود موفق‌تر از دیگران عمل کنند.

مختاران ادامه داد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

وی اظهار داشت: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که در دوره های مهارتی این اداره کل مشارکت می کنند دارای مهارت کافی برای انجام کار هستند گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۶۵ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

مختاران گفت: ۴۳ هزار و ۸۲۴ نفر دوره آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی این استان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند اظهار داشت: دوره های آموزشی این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، دانش آموختگان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

اجرای طرح «نخلستان» و «کهاد» برای دانشجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: فنی و حرفه ای همدان از سال گذشته ۲ طرح ویژه با عنوان های «نخلستان» و «کهاد» برای دانشجویان برگزار کرده که هدف از آن جذب این افراد در بازار کار است.

مختاران اظهار داشت: طرح نخلستان برای دانشجویان دانش آموخته برگزار می شود که با وجود داشتن مدارک اما مهارت کافی ندارند.

وی ادامه داد: طرح کهاد نیز برای دانشجویان در حال تحصیل که آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را دارند و تنها نیازمند تجربه و مهارت هستند، برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: رشته هایی در صنعت ساختمان به دوره های آموزشی فنی و حرفه ای همدان اضافه شده که افراد متقاضی با حضور در این دوره ها آموزش های مهارتی لازم را فرا گرفته سپس با ارائه آزمون مدرک دریافت می کنند.

مختاران افزود: دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و دیگر نهادها، تسهیلات خوداشتغالی را بر مبنای مهارت فرد اعطا می کنند.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است چرا که افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز