خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

ایجاد اشتغال پایدار با تغییر رویکرد در آستارا

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۷۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با تغییر رویکرد و بهره‌مندی از قابلیت‌ها و امکانات موجود در شهرستان باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار بود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین کارگاه آموزشی کارآفرینی، ویژه فرزندان جامعه ایثارگر شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: سیاست‌های حمایتی دولت و نظام از اقشار مختلف جامعه، تنها در  ایجاد فرصتهای شغلی در سیستم دولتی  خلاصه نمی‌شود.
 
وی اضافه کرد: بخشی از حمایت‌های دولت، ایجاد بستر و ارائه تسهیلات لازم برای ورود به عرصه کسب و کارهای جدید در فضای بخش خصوصی است که اشتغال های ایجاد شده در این زمینه می‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصاد و رفاه خانواده و جامعه داشته‌باشد.
 
وی ادامه داد:در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری باید با درک نیازهای جدید جامعه پیشرفت و دپو شدن سرمایه‌های انسانی بدون کارکرد های مورد نیاز در سیستم های اداری و دولتی نمی‌تواند جهش اقتصادی و توسعه را برای افراد و جامعه و کشور ایجاد کند.
 
فرماندار آستارا افزود: یکی از اقداماتی که به دنبال تغییر رویکرد در بحث اشتغال زایی در شهرستان هستیم تبیین درست فضای کسب و کار در آستارا است که این مهم از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جامعه‌های هدف مختلف انجام می‌گیرد.
رنجکش ادامه داد: در شورای مشورتی جامعه ایثارگران آستارا تصمیم گرفته‌شد تا برای فرزندان ایثارگران این شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا از این منظر مفاهیم کارآفرینی و شناخت فرصت‌های جدید در بازار کار برای آنان تبیین شود.
 
وی با بیان اینکه بیکاری مشکل اصلی قشر جوان است، گفت: جوانان باید برای اشتغال از ظرفیت‌های حوزه های خدمات گردشگری و تجاری این شهرستان استفاده کنند.
 
وی افزود: نگاه ما به حوزه کارآفرینی باید نگاه ویژه‌ای باشد تا از بسترهای موجود در زمینه اشتغال استفاده کنیم.
 
در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر روهام قلیچی یکی از اساتید دانشگاه، بهبود معاشکار رئیس اداره فنی و حرفه ای، دکتر استقامت رئیس پایگاه علم و فناوری آستارا، به ارائه دیدگاه‌های خود در حوزه کسب و کارهای جدید و چگونگی ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی و علاقمندان به بازار کار پرداخت.
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز