خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای با رویکرد اشتغال پایدار استمرار داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۱۵

استاندار گیلان بر لزوم آموزش مهارت‌های مختلف با رویکرد ایجاد اشتغال با اولویت جوانان تاکید کرد و گفت: آموزش، مهارت آموزی و اشتغال سه مولفه مهم و نیاز مبرم امروز جامعه است که باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در مراسم افتتاح نخستین دهکده الگوی بوم‌گردی مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگریِ روستایی رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر از حضور مردم و مسئولان کشوری در آیین‌های افتتاح طرح های عمرانی، اقتصادی و تولیدی استان در هفته دولت تشکر و قدردانی کرد.

وی توسعه صنعت گردشگری با ابعاد گوناگون آن از جمله بوم گردی را یکی از راهکارهای کاهش مشکلات اقتصادی در استان  و ارتقای شاخص اشتغال گیلان خواند و افزود: اجرای طرح های بوم گردی می‌تواند علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و فرهنگ کهن و ارشمند مردمان این دیار، زمینه ایجاد اشتغال بومی با حفظ محیط زیست با رویکرد توسعه پایدار را فراهم آورد.

زارع اجرای کسب درآمد از طریق توسعه گردشگری را نیازمند آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی فعالان این بخش خواند و از مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواست تا نسبت به ارائه سرفصل های مرتبط با گردشگری جهت توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در این صنعت بیش از پیش تلاش کند.

استاندار گیلان بر لزوم آموزش مهارت‌های مختلف با رویکرد ایجاد اشتغال با اولویت جوانان تاکید کرد و گفت: آموزش، مهارت آموزی و اشتغال سه مولفه مهم است نیاز مبرم امروز جامعه است که باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی در پایان از تیم ده نفره جوانان ایرانی که در مسابقات جهانی مهارت که هفته جاری در روسیه برگزار شد و  موفق به ارتقاء از رتبه سی و هشتم به رتبه پانزدهم جهان شدند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز