خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور انجام گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن ملی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۸۶۴

عملیات اجرایی ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن ملی شهر همدان با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور، نماینده مردم همدان در مجلس، استاندار همدان و مدیران استانی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این مراسم، با بیان اینکه همدان یکی از شهرهایی است که بیشتربن متقاضیان مسکن را دارد، گفت: در شهر همدان ۲۷ هزار متقاضی مسکن وجود دارد که در دولت قبل در طرح ملی مسکن ۵۸۶۴ نفر واریز وجه داشتند.

فرزاد تیموری با اشاره به اینکه برای ۱۸۷۳ نفر از متقاضیان مسکن در همدان زمین تأمین شده بود اما کارهای اجرایی شروع نشده بود، تصریح کرد: نهضت ملی مسکن که سیاست دولت بود نیز در همدان تعریف شده که بر این اساس باید ۴۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته شود.

وی افزود: تأمین زمین در اراضی ۶۸۰ هکتاری در مجاورت شورین در نظر گرفته شد و در آبان ۱۴۰۰ مصوبه شورای برنامه ریزی گرفت و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد و مصوبه گرفت.

تیموری خاطرنشان کرد: طراحی این اراضی براساس الگوها و شاخص‌های معماری ایرانی- اسلامی در دستور کار قرار گرفت اما سال گذشته با مشکل معارضان مواجه شد و تصمیم بر آن شد الحاق ۶۸۰ هکتار لغو شود و در آبان ۱۴۰۱ مصوبه ابطال الحاق ابلاغ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از همان زمان جلسات شورای تأمین مسکن برگزار و زمین ۱۴۰ هکتاری از اراضی استانداری همدان برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی به این طرح اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در طراحی این پهنه نهایت دقت صورت گرفت و یک شهر انسان محور با مرکز محله و کیفیت مناسب طراحی خواهد شد که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز