خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان:

کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی بازگشت سرمایه‌های معطل را به دنبال دارد

کد خبر : ۱۶۸۴۴۷

شورای چهارم به دنبال تسهیل و روانسازی مراحل صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است و بر کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی تأکید دارد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان گفت: کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی سرمایه‌های معطل را هر چه سریع‌تر به چرخه اقتصادی بازمی‌گرداند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ حمیدرضا طبی‌مسرور در کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورا که با حضور جمعی از نمایندگان انجمن انبوه‌سازان نظام مهندسی ساختمان استان، معاونان معماری و شهرسازی و برنامه‌ریزی شهرداری همدان تشکیل شد، با بیان این مطلب افزود: شورای چهارم به دنبال تسهیل و روانسازی مراحل صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است و بر کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی تأکید دارد.
طبی‌مسرور با اشاره به مشکلات انبوه‌سازان در شهر همدان، اظهار کرد: این مشکلات در بخش اداری و اجرایی است که شورا پیگیر حل مشکلات بخش اداری بوده و قسمت اجرایی نیز با حضور خود انبوه‌سازان حل و بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به درخواست روزافزون متقاضیان در زمینه تثبیت تجاری پیش‌نویس آن توسط شورا تهیه و آماده ارسال به کمیسیون ماده پنج است.
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت معماری اسلامی ایرانی، اظهار کرد: نگرش و تفکر توجه به معماری اسلامی ایرانی از واجبات است و الگوبرداری کامی از معماری وارداتی قابل قبول نیست.
حمیدرضا طبی‌مسرور ادامه داد: شورای چهارم از ابتدای شروع فعالیت خود در خصوص تشویق و حمایت‌های مادی و معنوی در سطح شهر به ویژه بافت فرسوده جهت انبوه‌سازان تأکید داشته است.
طبی‌مسرور با بیان اینکه در معرفی پهنه‌بندی کاربری‌های مختلف شهری به ویژه بلندمرتبه سازی در طرح تفصیلی آینده مطرح شده است، یادآور شد: این پهنه‌بندی در زمینه‌هایی از جمله احداثمجتمع‌های ویلایی، آپارتمان‌سازی، خدمات تفریحی و گردشگری و بلندمرتبه سازی و… است.
وی با اشاره به ارزش افزوده املاک، یادآور شد: شورای چهارم در راستای احقاق حقه حقوق مردم مواردی در خصوص ارزش افزوده‌ املاک را مصوب کرده که در آن تمامی حقوق شهروندی دیده شده است.
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان از ایجاد ابزارهای تشویقی برای انبوه‌سازانی که آثار برتری را در شهر ایجاد می‌کنند خبر داد و افزود: انبوه‌سازانی که شاخص‌های بر‌تر ساخت و ساز از جمله بهترین کیفیت مسکن را در اختیار مردم قرار می‌دهند مورد تشویق معنوی و مادی قرار می‌گیرند.
حمیدرضا طبی‌مسرور همچنین از تسهیل‌سازی توافقات انبوه‌سازان با شهرداری خبر داد و یادآور شد: در راستای پیشگیری از بروز مشکلات آینده مقرر شده کل ماهیت توافقنامه به شورا ارسال و پس از تأیید مراحل اجرا طی شود.
طبی‌مسرور ادامه داد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته قیمت منطقه‌ای در دفترچه عوارض اعمال نشده بود لذا شورای چهارم سعی خود را داشت تا حداقل افزایش را اعمال شود.
وی با اشاره به درخواست انبوه‌سازان مبنی بر اصلاح قانون اخذ عوارض ساختمان به صورت یکجا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان در راستای حل این مشکل پیگیر مواردی است که در صورت تصویب در صحن، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه تلاش اعضای شورا بر این است تا بتوان قوانین و مصوبات خروجی صحن، بخشی از مشکلات انبوه‌سازان را در مقوله ساخت و ساز رفع کند، گفت: عودت چک‌های مربوط به بافت‌های فرسوده به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال از جمله اقدامات شورای چهارم بود که از این پس شهرداری از محل منابع خود موارد تشویقی را در این زمینه پرداخت خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تخصص و تجربه انجمن انبوه‌سازان در امر ساخت و ساز اظهارکرد: لازم است راهکارهای پیشنهادی این انجمن در چک لیستی به شورا ارائه تا ضمن بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورا در صورت لزوم برای اجرا مطرح شود.
علی‌اکبر نظری عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه شورا بر قیمت منطقه‌ای اعتراض داشت، اضافه کرد: طبق تأکید شورای چهارم دیدگاه و نظر شهروندان باید در این مقوله نیز دیده شود، چرا که با بالا بردن قیمت‌ها مشکلات مردم و انبوه‌سازان بیشتر می‌شود.
نظری نیز تأکید کرد: انجمن انبوه‌سازان می‌تواند مسائل و مشکلات حوزه خود را جمع‌بندی کرده و برای شورا ارسال کند تا بر اساس آن‌ها دیدگاه‌های اعضای شورا لحاظ و مصوب شود، چرا که این اقدام رضایتمندی بیشتری را به دنبال دارد.
محمدرضا الیاسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان گفت: بخش عمده‌ای از موارد شهرسازی در امر ساخت و ساز بر دوش انبوه‌سازان است و مشکلات این قشر باید مورد توجه قرار گیرد.
الیاسی بر اولویت‌بندی مشکلات انبوه‌سازان همدان تأکید کرد.
در ادامه متن رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان همدان ضمن بیان مشکلات این سازمان گفت: در حال حاضر قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دست بررسی و بازنگری است.
گفتنی است در ادامه این جلسه معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان ضمن ارائه گزارشی از صدور پروانه‌های ساختمانی همدان در سال ۹۲ به ارائه راهکارهایی جهت رفع مشکلات انبوه‌سازان پرداخت، همچنین هریک از انبوه‌سازان حاضر در جلسه مسائل و مشکلاتی را که در امر ساخت و ساز و اخذ پروانه ساختمانی با آن مواجه هستند مطرح کرده و خواستار رسیدگی شورا در خصوص این مسائل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز