خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان؛

عملیات آبخیزداری در 350 هزار هکتار از اراضی همدان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۲۸۷

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: عملیات آبخیزداری تاکنون در حدود ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی آرتیمانی بیان کرد: همچنین از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد همدان برای اجرای عملیات آبخیزداری تاکنون طرح مطالعاتی ۷۰۰ هزار هکتار به سرانجام رسیده است.

وی اضافه کرد: نیمی از طرح مطالعاتی اجرا و منجر به انجام عملیات آبخیزداری شده و تکمیل ۳۵۰ هزار هکتار باقی مانده نیازمند تخصیص اعتبار ویژه در برنامه هفتم توسعه کشور است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی همدان گفت: از محل اعتبارات سال جاری ۲ طرح آبخیزداری در شهرستان های ملایر و تویسرکان اجرایی شد که سازه «سنگی ملاتی» ملایر بهره برداری شد اما طرح در دست اجرای تویسرکان به علت برودت هوا نیمه کاره مانده است.

آرتیمانی افزود: تکمیل سازه واقع در شهر ازندریان ملایر نیز موجب کنترل رسوب و کمک به تغذیه چاه آب شرب روستایی «عشاق» شد و همچنین تکمیل سازه تویسرکان در کمک به تغذیه قنوات بالا دست، تامین آب مورد نیاز و کنترل سیلاب موثر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ طرح آبخیزداری نیمه کاره در این استان وجود دارد که اعتبار مورد نیاز ۱۸ طرح باید از محل منابع ملی و مابقی از اعتبارات استانی تامین شود که تکمیل آنها نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی همدان گفت: اجرای کامل عملیات آبخیزداری سالانه ۲۷۰ متر مکعب کنترل روان آب و ۸۱ متر مکعب استحصال آب به همراه دارد.

آرتیمانی افزود: با وجود بارش برف در اوایل ماه جاری اما به علت ذوب نشدن برف های موجود در ارتفاعات، شاهد افزایش حجم آب پشت سازه های آبخیزداری نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز