خبرگزاری کار ایران

شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد؛

همدان ۳۰ درصد از بارش سالانه عقب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۵۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد از بارش سالانه عقب هستیم، گفت: بارش‌های اخیر ۲۰ میلی‌متر بوده که ۱۰۰ میلی‌متر کمتر از بارش سالانه بوده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری با اشاره به بارش‌های روز پنجشنبه و جمعه در همدان، اظهار کرد: این بارش‌ها به طور قطع به تغذیه سد اکباتان کمک می‌کند اما اینکه بخواهد به‌طور کامل سد را پر کند فعلاً امکان‌پذیر نیست چراکه باید بارش‌های زمستانه در حوزه آبریز اکباتان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو درصد از مخزن سد اکباتان پر است، تصریح کرد: ذخیره برف‌ها با گرم شدن هوا و بارش‌های بهاری به پر شدن سد کمک می‌کند بنابراین باید بارش‌های زمستانه خوبی داشته باشیم تا با گرم شدن هوا در فصل بهار و رگبارهای بهاری سیلاب اتفاق بیفتد و سد پر شود.

ضروری درباره هدایت آب‌های سطحی و برف‌های موجود در شهر به منظور کمک به تغذیه سد و سفره‌های زیرزمینی، یادآور شد: همه برف‌ها ذوب شده و وارد سیکل مصرف و باعث تغذیه آبخوان همدان-بهار می‌شود بنابراین نیازی به کار خاصی نیست.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: شبکه جمع آوری آب های زیرزمینی و آب های سطحی در رودخانه‌ها وجود دارد و اگر تمهیدی از سوی شهرداری دیده نشود هم این آب ها صرف تغذیه آبخوان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی دشت همدان-بهار ۴۶ سانتی‌متر اُفت داشته که زیاد است، تصریح کرد: در سطح استان تغذیه مصنوعی داریم که به آب‌های زیرزمینی کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز