خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

با تأمین ۱۷۰۰ لیتر نباید قطعی آب در همدان داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۵۵۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ضمن عذرخواهی از مردم همدان گفت: تلاش داریم در اسرع وقت آبرسانی مستمر به همدان انجام شود.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب برای شهر همدان تأمین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق چاه‌های کشاورزی، چاه‌های حفر شده در منطقه خالقوردی و رودخانه عباس‌آباد تأمین می‌شود که با این مقدار آب نباید قطعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵۸ لیتر آب در اختیار شرکت آبفا قرار می‌گرفت اما قطعی نداشتیم، یادآور شد: شکستگی شبکه و مشکلاتی به دنبال قطع و وصلی‌های پی در پی ایجاد شده است که باعث شده میزان قطعی آب زیاد شود که نیاز است تنظیماتی در شبکه انجام گیرد تا به شرایط قبل بازگردیم.

ضروری با اشاره به اینکه تأمین آب همدان انجام شده است، ادامه داد: آب تالوار به همدان رسیده اما وارد شبکه نشده است که باید خط کالیبره شده و تنظیمات خط صورت بگیرد تا ظرف روزهای آینده آب به همدان برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه امیدواریم آبرسانی به‌صورت مستمر و مداوم انجام شود، اظهار کرد: اگر آبرسانی به صورت مداوم انجام شود باید چاه‌های کشاورزی که برای طرح ضربتی اجاره شده و نذر آب شده آزاد و به کشاورزان برگردانده شود.

وی با تأکید بر اینکه تعدادی از چاه‌های حفر شده به عنوان چاه پدافندی نگهداری خواهد شد، گفت: براساس دستورالعمل وزارت نیرو ۳۰ حلقه چاه توسط شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب شناسایی و حفاری خواهد شد که به عنوان چاه‌های پدافندی نگهداری شود.

ضروری با اشاره به اینکه سال آینده ظرفیت آب تالوار به ۱۲۰۰ لیتر خواهد رسید، یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب از تالوار به همدان خواهد رسید و تا زمانی که ظرفیت آب تالوار به ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه برسد، از چاه‌ها استفاده می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خط بای پس به طول ۱۸ کیلومتر در کمتر از ۴۰ روز طراحی و اجرایی شد، تصریح کرد: ۲۵۰ تا ۲۶۰ لیتر در ثانیه از طریق خط بای پس به طول ۱۸ کیلومتر به صورت ضربتی آب به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رسد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم همدان، تأکید کرد: وظیفه داریم خدمات را به مردم ارائه دهیم و به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستیم تا پایان هفته آبرسانی مستمر به همدان انجام شود و قطعی آب نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز