خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

پیگیری مشکلات 60 واحد صنعتی استان مرکزی از سوی دستگاه قضایی / ممانعت از بیکاری 6000 نفر و ایجاد اشتغال برای بیش از 1200 نفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۲۸

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای حمایت‌های دستگاه قضایی این استان از واحدهای صنعتی و تولیدی و در جهت پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مجموعه دستگاه قضائی و دادگستری استان طی 10 ماهه نخست سال جاری، اقدامات شاخصی را انجام داده است که منجر به رفع موانع تولید، احیاء واحدهای تولیدی صنعتی، پرداخت مطالبات و ... شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: در مدت 10 ماهه نخست سال جاری مشکلات بیش از 60 واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی در حوزه‌های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضائی پیگیری شد. به‌رغم مشکلات اقتصادی موجود، از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان ممانعت شده و از بیکاری 6000 نفر ممانعت و برای بیش از 1200 نفر ایجاد اشتغال شده و همچنین فرآیند تولید و اشتغال در این استان حفظ شده است.

وی ادامه داد: ترخیص تجهیزات و مواد اولیه خط تولید شرکت واگن پارس مپنا، شرکت آذرآب اراک، شرکت بافتینه پارس درسا در شهرستان دلیجان، با دستور قاطع و صریح قضائی، دادستان مرکز استان و دبیر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی با ارزش بیش از 6 میلیون یورو که به دلیل مشکلات بانکی، ارزی و عدم امکان تمدید کارت بازرگانی امکان ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات و مواد اولیه را نداشتند، از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضائی در راستای حمایت از تولید است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای حفظ فرآیند تولید و اشتغال در این استان و همچنین حمایت دستگاه قضایی استان از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، موجب شده است تا پروژه بزرگ ملی و استانی خط تولید تلفن همراه و تبلت شرکت آتیلا همراه ایهان در تیر ماه سال جاری در شهر صنعتی مأمونیه شهرستان ساوه استان مرکزی فرایند تولید خود را آغاز کند و به بهره‌برداری برسد.

موسوی تصریح کرد: در همین راستا پیگیری ترخیص تجهیزات مواد اولیه شرکت آتیلا همراه ایهان از گمرک، رفع مشکلات و موانع بانکی و تخصیص کد یکتا در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی انجام گرفته است و با رفع موانع موجود، برای حدود 250 نفر فرصت شغلی در این شرکت ایجاد شد. بر این اساس در آینده نزدیک حدود 35 درصد نیاز بازار کشور در حوزه تلفن همراه و تبلت در این شرکت رفع خواهد شد، که در شرایط تحریمی کشور نقش بسیار مؤثری در کنترل قیمت‌ها و تأمین نیاز کشور به تلفن همراه دارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت آتیلا همراه ایهان با مونتاژ تلفن همراه و تبلت فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نزدیک و با انتقال تکنولوژی تولید تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی، تولید تلفن همراه و تبلت با برند ایرانی را در برنامه کاری خود قرار داده است. این شرکت در صورت حمایت مسئولین قادر خواهد بود نیاز کشور به تلفن همراه و تبلت را تأمین کرده و برای حداقل 750 نفر ایجاد اشتغال پایدار کند. این مجموعه در یازدهم تیر ماه به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و فرایند تولید خود را آغاز کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: شرکت سیمرغ دلیجان از شرکت‌های فعال در تولید و کشتار مرغ و طیور در شهرستان دلیجان بود تا اینکه مدیرعامل این شرکت در سال 1394 فوت کرد. پس از این اتفاق امورات شرکت دچار اخلال شده و فعالیت آن متوقف می‌شود. با توجه به این موضوع تعدادی از طلبکاران شرکت در مراجع قضایی به طرفیت شرکت طرح دعوی کرده و خواستار مطالبات خود می‌شوند. متعاقباً اتحادیه مرغداران گوشتی، این شرکت را از مالکان پیشین خریداری می‌کند، اما مشکلات شرکت لاینحل باقی مانده و در سال 1397 شخصی طی مبایعه نامه‌ای شرکت را از اتحادیه مرغداران گوشتی خریداری می‌کند و فعالیت تولیدی شرکت از سر گرفته می‌شود. از سوی دیگر به دلیل مشکلات مالی، شرکت مجدداً تعطیل می‌شود و این مبایعه نامه، خود مشکلی حقوقی و قضائی برای شرکت ایجاد کرده و فرصت هر گونه سرمایه‌گذاری را از این واحد صنعتی سلب می کند.

موسوی ابراز داشت: از ابتدای سال 1400 برنامه احیای این واحد تولیدی و صنعتی در برنامه کاری دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قرار گرفت. در این راستا با برگزاری چندین جلسه و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، استانداری مرکزی، بانک‌ها، جهاد کشاورزی، فرمانداری شهرستان دلیجان و ... و همچنین در رأس آنها رئیس، دادستان و حوزه قضائی این شهرستان، خوشبختانه موضوعات قضایی و پرونده‌های قضائی این واحد تولیدی و صنعتی مرتفع شد. بر این اساس در خرداد ماه سال جاری این شرکت از طریق مزایده به یک سرمایه‌گذار توانمند واگذار شد و طلب حدود 200 شاکی و خواهان پرونده و طلبکاران از شرکت که اکثراً از مرغداران و کارگران شاغل در مجموعه بودند، پرداخت شد. بر حسب پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که با ایجاد زنجیره تولید در این شرکت برای حداقل 300 نفر ایجاد اشتغال شود و نیاز استان‌های مرکزی، تهران و اصفهان به خصوص در پیک مصرف شب عید و ماه رمضان در حوزه مواد غذایی پروتینی در این واحد صنعتی تأمین شود.

وی اضافه کرد: رفع مشکل حقوقی و قضایی شرکت یکتا بتن البرز در شهرک صنعتی شهرستان خمین که بر اساس مشکلات قراردادی و عدم ایفای تعهدات در قبال شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی منجر به فسخ قرارداد شده بود، با پیگیری دبیرخانه ستاد و مساعدت دستگاه قضائی این استان و استمهال اعطایی به بهره‌برداری رسید و برای تعداد 25 نفر اشتغال ایجاد شد. همچنین شرکت تعاونی روستائی بخش میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان با بیش از 1500 عضو در یکی از مناطق محروم کشور که به دلیل برخی اختلافات بین هیئت‌مدیره بیش از 2 سال تعطیل شده بود، راه‌اندازی شد و مجدداً به جامعه هدف که روستائیان و کشاوزان منطقه هستند، شروع به کار و خدمت‌رسانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات بیمارستان فوق تخصصی سینا در شهرستان اراک با یکی از بانک‌های استان پیگیری شده است، گفت: این بیمارستان به دلیل مشکلات بدهی بانکی با وجود تعداد بیش از 500 نفر پرسنل و کادر درمانی در دوران شیوع بیماری کرونا، در مقاطعی به عنوان مرکز سرطان به عنوان جایگزین بیمارستان خوانساری در اختیار قرار گرفت، اما با مشکلات مالی مواجه شد و اقساط بانکی آن 18 ماه معوق شده و در لیست سیاه بانکی قرار گرفت. با پیگیری دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قسمتی از مطالبات عمده بیمارستان سینا از شرکت‌های بیمه وصول شد. با پرداخت اقساط و 10 درصد از بدهی بانک، این بیمارستان از لیست سیاه بانکی خارج شده است و فعلاً موضوع اجرائیه علیه بیمارستان منتفی است و همچنین خدمات بیمارستان به جامعه هدف تداوم دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز