خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان مرکزی خبر داد؛

واگذاری 3 طرح بزرگ صنعتی به ماشین سازی و آذرآب اراک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۳۳

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: واگذاری 3 طرح بزرگ صنعتی به شرکتهای ماشین سازی و آذرآب اراک قطعی شد. در فرایند جلساتی که در بازه زمانی یک ماه گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده، این طرح‌ها برای شرکتهای فوق گرفته شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جودکی افزود: واگذاری این طرح‌ها به شرکت های ماشین سازی و آذرآب اراک قطعی شده است. با واگذاری طرح‌های مذکور به این شرکت ها 20 تا 30 واحد صنعتی استان مرکزی درگیر این طرح‌ها می شوند.

وی با اشاره به اخذ عوارض گمرکی برای ورود ماشین آلات خط تولید در بودجه سال جاری، ادامه داد: ماشین آلات خط تولید صنایع استان مرکزی حدود 40 سال عمر دارند و نیاز به نوسازی و به روز رسانی دارند. بنابراین پیگیری برای برگرداندن این قانون در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه جدید مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید برای تمامی دستگاه‌ها لازم الاجرا است. در این راستا هر اقدامی که مخالف قانون نباشد این ستاد می‌تواند برای رفع آن مشکل ورود کند.

جودکی تصریح کرد: در حوزه راه نیز مقرر شده‌ بزرگراه کربلا از مسیر ساوه ـ اراک ـ بروجرد در اولین فرصت توسط قرارگاه خاتم و با بهره گیری از شرکت های داخلی در استان انجام شود. اجرای این طرح و همچنین اجرای طرح 8100 واحدی اراک ایجاد کار و درآمدزایی برای شرکتهای تولید مصالح ساختمانی استان به همراه دارد.

وی با تأکید بر عدم قطعی برق برای صنایع استان مرکزی، بیان داشت: در برنامه ششم توسعه دولت سالانه مکلف به تولید 5000 مگاوات برق در کشور شده، اما در مدت 5 سال تنها 6000 مگاوات این فرایند محقق شده‌ است. نیروگاه‌های برق آبی کشور نیز به دلیل خشکسالی‌ از مدار تولید خارج شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز