خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل محیط زیست استان خبر داد؛

صدور 146 فقره اخطار رفع آلودگی برای واحدهای صنعتی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۷۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 146 فقره اخطار رفع آلودگی برای واحدهای صنعتی این استان صادر شده است، گفت: در این بازه زمانی بیش از 1728 واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفت و واحدهایی که قوانین و مقررات زیست محیطی را رعایت نکرده بودند و تداوم آلودگی داشتند به مقام قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی افزود: با سرد شدن هوا و امکان ایجاد پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها، طرح پایش شبانه صنایع به لحاظ بررسی وضعیت زیست‌ محیطی واحدها و جلوگیری از ایجاد آلودگی احتمالی در دستور کار ویژه قرار دارد. در اجرای پایش شبانه، وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عبور از معضل آلودگی هوا و داشتن هوای پاک، نیازمند مشارکت جدی و همکاری تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: صنایع مکلف هستند ضوابط زیست ‌محیطی را رعایت کرده و از ایجاد آلایندگی در محیط زیست خودداری کنند، در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیستی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به حجم روزهای آلاینده شهر اراک در سال جاری، اظهار داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 103 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز