خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مرکزی:

مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد / مانورهای پاسخ به بحران باید از حالت دور میزی خارج شوند / آغاز مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۰۲۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه مانورهای پاسخ به بحران باید از حالت دور میزی خارج شوند، گفت: یکی از ویژگی‌های مانورهای بحران این است که مدیران و مسئولین را از شرایط پشت میزنشینی خارج و آنان را وارد میدان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در فرایند برگزاری مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو که با سناریوی زلزله در استان مرکزی آغاز شد، افزود: نفس برگزاری این مانورها بسیار ارزشمند است، چرا که همه نیاز به تذکر و یادآوری داریم و این یادآوری باید در وجود ما نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تاب‌آوری مردم و افراد جامعه در مواقع بحران و اقدامات اضطراری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ادامه داد: باید به این موضوع توجه ویژه داشت که در شرایط و موقعیت های بحرانی، مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ایران به عنوان یکی از کشورهای پر مخاطره دنیا شناخته شده، اظهار داشت: در حال حاضر 18 تا 30 مخاطره در کشور شناسایی شده که سیل و زلزله و طوفان و ... بخشی از این مخاطرات هستند.

نظری تصریح کرد: این تعداد مخاطره نشان می‌دهد که صنایع مرتبط با وزارت نیرو در حوزه بحران‌های طبیعی در حاشیه امنی قرار ندارند، لذا یکی از مؤلفه‌هایی که حتماً باید در وزارت نیرو و مدیریت بحران و ... مدنظر باشد موضوع «تاب‌آوری» است که موفقیت در این زمینه نیازمند یک حرکت مستمر و پایدار است.

وی بیان داشت: جریان بازیابی و بازتوانی و پایداری در شبکه آب و برق یکی از مواردی است که می‌تواند در پاسخ به بحران کمک کند. اکیپ‌هایی که در مواقع اضطراری و بحران اعزام می‌شوند باید امکانات و تجهیزات و آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز با بیان اینکه مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه این استان آغاز شد، گفت: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.

محمود محمودی در خصوص چگونگی برگزاری مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو، افزود: این مانور با پیش بینی زلزله فرضی 6 ریشتری در سطح استان مرکزی به مرکزیت شهرستان کمیجان و روستای کلوان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و در اثر این زلزله فرضی، تعدادی از ساختمان‌ها و منازل و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی شهر کمیجان آسیب دیده و طبق بررسی‌های به عمل آمده امکان اصلاح شبکه آسیب دیده برق وجود ندارد و باید 5 کیلومتر شبکه جدید احداث شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی اظهار داشت: در مانور عملیاتی، تمرینی، آموزشی وزارت نیرو، 100 نفر از نیروهای استانهای البرز و همدان در شهرستان کمیجان حضور یافته و در این زلزله فرضی مشارکت دارند.

محمودی تصریح کرد: در شرکت توزیع برق استان مرکزی، 12 شهرستان و 17 منطقه عملیاتی و 782 مشترک تحت پوشش قرار دارد و تلفات انرژی استان 7.92 درصد است که کمتر از میانگین کشوری است.

وی بیان داشت: پیک بار استان مرکزی در تابستان گذشته به 956 مگاوات رسید و شاخص مهم خاموشی در استان به 0.6 دقیقه رسیده است. همچنین مجموعه کنتورهای هوشمند به 20 هزار دستگاه نزدیک شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در فرایند برگزاری مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو، گفت: سنجش میزان آمادگی اکیپ‌های امدادرسان در استان هدف اصلی برگزاری این مانور است. همچنین سنجش میزان آمادگی و مهارت اکیپ‌ها در زمان وقوع حوادث نیز از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

حشمت اله عباسی با بیان اینکه در برگزاری این مانور 4 اکیپ از سوی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حضور دارند، افزود: این مانور، 4 گانه است و در این سناریو شبکه دچار شکستگی می شود و قرار است در 4 نقطه اراک اکیپ های آب و فاضلاب شکستگی را رفع کنند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در بخش شهری 99.99 صدم درصد مشترک و در بخش روستای 85.32 درصد مشترک دارد و 728 حلقه چاه و 2 باب تصفیه خانه به مشترکان خدمات ارائه می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز