خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد؛

بازوی قدرتمند قضات برای تحقق وکلا و کارشناسان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۰۱

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: وکلا و کارشناسان بازوی قدرتمند دستگاه قضا در رسیدن به عدالت هستند و باید با مطالعه مستمر و اشراف بر کارها به احقاق حق کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیین تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت و کارشناس رسمی دادگستری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه یکشنبه شب با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام مظفری معاون قضایی دادگستری، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای استان، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری، درتالار ایرانیان برگزار شد. 

حسن عبدلیان پور در این مراسم اظهارداشت:  مراسم تحلیف کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده امروز با حضور۹۴ نفر از کسانی که وارد جرگه وکالت و فعالیت کارشناسی دادگستری می شوند برگزار می شود و ورود این افراد کمک موثری به دستگاه قضایی برای احقاق حق شهروندان است.

وی بیان کرد: وکالت و کارشناسی در عرصه قضا بسیار مهم است و در حال حاضر حدود ۶۴ تا ۸۰ رشته کارشناسی داریم و قاضی در یک رای عادلانه به نظر کارشناس نیاز دارد و به آن اعتماد می کند و حتما به حساسیت کارشناسی باید واقف باشند و تحت تاثیر طرفین دعوی قرار نگیرند.

عبدلیان پور یادآورشد: کارشناسان دادگستری بایستی به قوانین انتظامی اشراف داشته باشد و موارد کارشناسی را رعایت کنند و اگر کارشناسی از موارد انتظامی مطلع نباشد برای خود و دستگاه قضا مشکل سازمی شود.

 وی اظهارداشت: کارشناس باید رازدار و امانت دار باشد و امروز بیش از ۲هزار پرونده های مسن در دستگاه قضا بررسی شده که همه ناشی از کارشناسی است و اگر تخصص کارشناسی نباشد با اطاله دادرسی مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: قاضی برای نظریه تکمیلی به نظر کارشناس نیاز دارد و همه باید مراقب باشید اطاله دادرسی را موجب نشوید.

رئیس مرکز وکلای دادگستری کشور یادآورشد: متاسفانه در برخی رشته ها کارشناس نداریم و با آسیب شناسی این نقیصه باید با توزیع عادلانه رشته های کارشناسی برطرف شود تا بتوانیم نیاز همه استانها را تامین کنیم.

وی گفت: نداشتن کارشناس هم هزینه دادرسی را بالا می رود و هم موجب اطاله دادرسی می شود لذا جایگاه کارشناسی بایستی با حضور افراد متخصص و متعهد تقویت شود.

عبدلیان پور در ادامه اظهارداشت: وکالت امر خطیری است و همه وکلا باید مسئولیت خود را بدانند در رفتار، گفتار و تکریم قاضی و ارباب رجوع و اصحاب دعوی رفتار محترمانه داشته باشید.

وی اضافه کرد: وکلا بازوی دستگاه قضا در رسیدن به عدالت هستند و باید با مطالعه مستمر و اشراف بر کارها به احقاق حق کمک کنند.

در ادامه 94 تن از وکلا و کارشناسان دادگستری قزوین مراسم تحلیف را به جای آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز