خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه قزوین:

وکلا با جسارت و دانش از حق مظلوم دفاع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۹۸

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین گفت: وکلا باید با جسارت، جرأت و علم و اطلاعات کامل از حق مظلومان در دادگاه‌ها دفاع کنند تا همواره بر سوگندی که در مراسم تحلیف یاد کرده‌اند پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نویسنده در آیین تحلیف 29 وکیل جدید مرکز وکلای قوه قضاییه استان گفت: وکیل دادگستری باید در رفتار و گفتار خود صادقانه عمل کند و از بیان امور خلاف واقع بپرهیزد چرا که بیان خلاف واقع مغایر با اخلاق حرفه‌ای وکالت و شأن و جایگاه وکیل در جامعه است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین افزود: صداقت و امانت داری از اصول اساسی و مهم هستند که در حرفۀ وکالت باعث ماندگاری و پایداری نام وکیل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: مرکز وکلا نهادی بسیار ارزشمند و موثر در جریان دادرسی عادلانه محسوب می‌شود که امیدواریم در ادامه فعالیت خود همواره شاهد حضور وکلایی قدرتمند، منطقی و قانون مدار در جهت احقاق حقوق مظلومین در جامعه باشیم.

تاکید بر اهمیت قدرت تحلیل حقوقی قوی برای وکلا

معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین هم در این مراسم گفت: وکیل نقش پررنگی را در رفع مسائل کیفری اشخاص حقیقی و حقوقی بازی می‌کند و با دفاع از حق و عدالت می‌تواند مسیر آن را به نحو شایسته‌ای تغییر دهد.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که یک وکیل باید در مسیر گرفتن حق موکل خود انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعات و نتیجه‌گیری بر اساس آن‌ها است، متأسفانه همه پرونده‌های قضایی ساده نبوده و در پرونده‌های پیچیده و بزرگ، وکیل باید با استفاده از اطلاعات بسیار محدود و مبهم، به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اولیه برسد.

وی با اشاره به دوری از موارد شبهه برانگیز در امر قضاوت و وکالت، عنوان کرد: وکلا باید از رویه حاکم بر محاکم مطلع بوده و ضمن دوری از موارد شبهه‌دار، قدرت تحلیل حقوقی قوی و توصیف و توجیه درست حقوقی داشته باشند تا بتوانند بخوبی از موکلان خود دفاع کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را بر عهده دارند و در جمع مسئولین قضایی کشور نیز بر این موضوع تاکید می‌شود که هیچگونه تقابل و شکافی در میان نباشد و سعی مشترک بر این است که در مسیر رسالت الهی که بر عهده داریم؛ بطور مشترک نهایت تلاش را داشته باشیم.

در این مراسم، 29 کارآموز با ادای سوگند پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت کردند.

همچنین از سامانه آنلاین معاضدت قضایی این مرکز رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز