خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

جلوگیری از 1299 تغییر کاربری در اراضی زراعی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۸۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در 9 ماه سال جاری از یک‌هزار و 299 تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان جلوگیری شده و 73 ساخت و ساز غیرمجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی در استان گفت: با پیگیری دستگاه‌های متولی و ورود مجموعه قضایی استان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، از  تغییر کاربری جلوگیری شده و  اراضی به وضع سابق اعاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه مجموعه قضایی در کنار دستگاه‌های متولی به صورت جدی  با سودجویان و متخلفان برخورد می‌کند، گفت: در 9 ماه سال جاری 73 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان  قلع و قمع شده است.

وی اضافه کرد: با حمایت مجموعه قضایی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز 313  از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی 627 میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

شعبانی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی بیش از 8 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در 9 ماهه سال جاری آزادسازی و تعداد 260 حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمب و مسلوب المنفعه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز