خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران:

تولید صادرات محور از برنامه‌های جدید دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۰۲

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تولید صادرات محور از برنامه‌های جدید دولت است، در سال‌های گذشته مازاد مصرف داخلی برای صادرات درنظر گرفته می‌شد که ایرادی اساسی است؛ چرا که تولید صادرات محور از نظر کمیت و کیفیت متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، عصر امروز با حضور مسئولین و صاحبان صنایع در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

فرزاد پیلتن در این مراسم گفت: سازمان توسعه تجارت توانسته در سطوح عالی کشور، صادرات را تبیین کند و برنامه‌های کلان دولت به سمت حمایت از توسعه صادرات تغییر مسیر داده است.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: روز ملی صادرات روزی است که از خدمات صادرکنندگان نمونه براساس شاخص‌های تعریف شده تجلیل می‌شود، البته هر نفر که بتواند حتی یک دلار صادر کند هم نقش‌آفرین است.

وی بیان کرد: از سختی‌های پیش روی صادرکنندگان اطلاع داریم؛ صادرات حتی در شرایط عادی هم سخت است و نیاز داریم همه دستگاه‌های ما در سطح ملی و استانی در خدمت صادرات باشند.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده تا در استان‌ها به فعالین اقتصادی و صادرکنندگان کمک شود که بازدیدها، جلسات و میزهای مشترک، همایش‌های ملی و جلسه با رابطان حاضر در کشورهای خارجی از طریق ویدئو کنفرانس ازجمله آن‌ها است.

پیلتن اظهار کرد: متنوع‌سازی بازارهای صادراتی و سبد صادراتی کشور در دستور کار قرار دارد و صادرات به کشورهای جدید را حمایت خواهیم کرد، همچنین صادرات‌های دانش‌بنیان هم مد نظر است.

وی اضافه کرد: قزوین استانی کلیدی و از قطب‌های صنعتی کشور است که کشورهای زیادی بازار هدف این استان است و امیدواریم ظرفیت‌ها به توسعه صادرات استان کمک کند.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سیاست‌گذاری‌های جدید برای توسعه صادرات استان‌ها دو برنامه جدی در دستور کار قرار دارد که ایجاد پایانه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات ازجمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: تخصص‌گرایی از ویژگی‌های صنعت صادرات است که این موضوع می‌تواند در شرکت‌های مدیریت صادرات پیگیری شود.

این مسئول بیان کرد: برای رفع تعلیق کارت بازرگانی، با بانک مرکزی فرآیند پر کش‌و قوسی داشتیم و در سازمان توسعه تجارت ۱۲ روش برای رفع تعهد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مشوق‌ها هم باتوجه به بودجه موجود برای صادرات تخصیص پیدا می‌کند، برای بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی و توانمندی‌های تولیدکنندگان از بازرگانان خارجی دعوت می‌شود و هزینه‌های سفر آن‌ها هم از طرف سازمان پرداخت می‌شود تا مشوقی برای صادرات و جذب آن‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز