خبرگزاری کار ایران

با استفاده از ارفاقات قانونی؛

حدود دو هزار زندانی قزوینی به آغوش خانواده بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۳۸

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک‌هزار و 988 زندانی با استفاده از تاسیسات ارفاقات قانونی در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی با بیان اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا است، گفت: تاسیسات ارفاقی قانونی مواردی است که زندانیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط از آن بهره‌مند شده و به آغوش گرم خانواده باز گردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: این تاسیسات ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، عفو و مرخصی منجر به آزادی است؛ البته این موارد به مجرمانی که مشمول جرایم خشن هستند تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: در سال جاری برنامه حضور قضات در زندان و بررسی مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و قطعاً این دیدارها روند آزادی زندانیان را تسریع خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: افزایش صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری هدف‌گذاری شده و قضات استان در راستای تحقق این امر اهتمام ویژه دارند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار مددجویان در دوران تحمل حبس در روند آزادی آن‌ها موثر است و هرچقدر در مسیر اصلاح قرار گیرند قطعاً دستگاه قضایی نیز برای آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز