خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

حدود دو هزار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۷۸

رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور یک‌هزار و 937 فقره رای جایگزین حبس در سال گذشته در محاکم قضایی استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در نشست هم اندیشی پیرامون استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه بوده و به همین خاطر صدور آراء جایگزین حبس یکی از راهکارهای مهم در جهت کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین حبس در قوانین پیش بینی شده و استفاده از این نهاد ارفاقی آثار و پیامدهای مثبتی را به همراه دارد و منجر به این خواهد شد که مجرم در کنار خانواده و جامعه اصلاح و بازاجتماعی شود و علاوه بر کاهش آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی، از هزینه‌های اجرای عدالت کیفری کاسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و در راستای بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از همکاران قضایی استان خواسته شده تا در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل، زمینه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجرمین به جامعه را با استفاده از نهادهای مختلف ارفاقی فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز