خبرگزاری کار ایران

297 نفر از محکومین جرائم غیرعمد از زندان قزوین آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۳۰۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته 297 نفر از زندانیان استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز که در سالن شهید آوینی شهر الوند برگزار شد، گفت: برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندن گرفتار می‌شوند، که ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومین در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: دستگاه قضایی در ابتدا تلاش می‌کند که فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می‌کند؛ البته این موضوع شامل مجرمین به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی آنها سختگیری نیز خواهد کرد.

وی بیان کرد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است، که از دیرباز در استان برگزار می‌شود و باید در مناسبت‌های مختلف در سطح استان برپا شود؛ البته کمک‌های خیرین نباید به جشن‌های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک‌های خیرخواهانه در طول سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم کرد.

دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: هم‌اکنون 34 نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان در زندان به سر می‌برند و باید تلاش کنیم این افراد را از زندان آزاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز