خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر داد؛

صدور بیش از 2 هزار رای جایگزین حبس در سه ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۳۹

رئیس کل دادگستری استان مازندران از صدور بیش از 2 هزار رای جایگزین حبس در سه ماه نخست سال جاری در دستگاه قضایی استان خبر داد .

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری با بیان اینکه استفاده از مجازات های جایگزین حبس، کاملا قانونی و واجد آثار و پیامدهای مثبت است، خاطرنشان کرد: اجرای مجازاتهای جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیبهای زندان کرامت انسانی را رعایت کرده و هزینه های عدالت کیفری را به گونه ی چشمگیری کاهش می دهند. 

وی افزود: اجرای مجازاتهای جایگزین حبس نه تنها منجر به کاهش جمعیت کیفری زندانها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس میشود، بلکه از سویی به جهت جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و از سوی دیگر جلوگیری از برچسب مجرمانه خوردن میتواند نقش بسزایی در پیشگیری از تکرار جرم داشته باشد. عالی ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: در راستای بخشنامه های ریاست معظم قوه قضائیه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها انتظار ما ازهمکاران قضایی این است که درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در دستورالعمل، زمینه ساز استفاده  از قابلیت ها و توانمندی های افرادی شود که اصولا دارای  تخصص و کارآمدی های مورد نیاز جامعه  هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در سه ماه سال  نخست سال جاری 2 هزار و 232 رای جایگزین حبس از سوی همکاران قضایی استان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز