خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین‌المللی فارس خبرداد؛

آغاز به کار هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر از فردا در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۰۴

٢٠ درصد از طلای مصرفی فارس در این استان تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین‌المللی فارس از برگزاری هفتمین نمایشگاه طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ‌ها، ساعت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از فردا ٢٥ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های استان در شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، محسن نهاوندی امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان است، افزود: ۶۰ مشارکت کننده برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که ۳۰ درصد از مشارکت کنندگان از فارس و ۷۰ درصد دیگر از هفت استان کشور هستند.

وی با بیان اینکه مجری این نمایشگاه شرکت رستاک پاد ویژن است، ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع برگزار می‌شود.

نهاوندی با اشاره به استقبال صنعتگران خارج از استان در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که شاهد دستاوردهای مطلوب این نمایشگاه در حوزه ساحت و تکنولوژی ساخت طلا و جواهر باشیم.

وی یادآور شد: بیست و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی و بهداشتی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

٨٠ درصد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه تولید کننده هستند

محمود بندرچی، مجری این نمایشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، حضور سازندگان و بنکداران صنعت طلا و جواهر در فارس است، گفت:  متاسفانه سرمایه گذاری در حوزه سازندگی طلا در استان وضعیت مطلوبی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: ٨٠ درصد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه تولید کننده هستند.

بندرچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتغال اشتغال بالا در این صنعت سبز، گفت: شرکت کنندگان از استان‌های یزد، تهران، مشهد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و...در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجا که ورود شمش بدون مالیات اجرایی شده، این مهم به چرخه فعالیت طلا کمک خواهد کرد.

٢٠ درصد از طلای مصرفی فارس در این استان تولید می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه فارس در حوزه طلا بیش از تولید کننده، مصرف کننده است، گفت: خوشبختانه مهاجرت تولید کنندگان طلا و جواهر از فارس کاهش پیدا کرده است.

محمد زرین‌مهر با تصریح بر اینکه هیچ نوع کار خارجی در بازار طلای فارس ارائه نمی‌شود، گفت: ٢٠ درصد از طلای مصرفی در فارس در این استان تولید می‌شود.

دولتشاه، طراح، مدیر ساخت سکه حرمین و عضو پژوهشکده طلای کشور نیز در بخش پایانی این نشست بیان کرد: برای ساخت این سکه سه هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

وی ادامه داد: این سکه حاصل طراحی‌های هنری مشترک چهار حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی(ع) و شاه عبدالعظیم است. دولتشاه خاطرنشان کرد: ٢٠ مهرماه و در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس، دستور ضرب آن توسط رئیس جمهور صادر و در ٢٠ آذرماه رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: نماد مسجد النبی در این سکه حکاکی شده و ١٢ گنبد به نشانه امامان شیعه نیز در آن طراحی و آیه قرآنی یا مقلب القلوب و الابصار بر روی آن ضرب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز