خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با ایلنا:

ارزش افزوده ۸ درصدی ۴۰ تومان بر مالیات اضافه می کند

کد خبر : ۱۵۴۵۴۷

مسئله افزایش نرخ سوخت و انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مسلما بر نرخ ها تاثیر گذار خواهد بود.

رییس اتحادیه آهن فروشان گفت: ارزش افزوده ۸ درصدی ۴۰ تومان بر مالیات هر کیلو آهن اضافه می کند.

محمد آزاد، رییس اتحادیه کشوری آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: افزایش ۲ درصدی مالیات بر ارزش افزوده و اعمال ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بهای مالیات هر کیلو آهن تا ۴۰ تومان افزایش پیدا می کند.

وی افزود: هم اکنون بهای هر کیلو آهن ۱۹۰۰ تومان است و سود خرید و فروش آهن تنها ۱۰ تومان درهر کیلو است.

رییس اتحادیه کشوری آهن فروشان تصریح کرد: عدم هماهنگی و عدم اجرای صحیح مالیات و مصوبات مجلس شورای اسلامی باعثچالش هایی در خصوص محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای آهن فروشان در ابتدای سال ۹۲ شده بود که منجر به اعتراض هایی شد و برخی از بنگاههای اقتصادی تعطیل شدند و معاملات پنهانی شکل گرفت و تا حدودی از شفافیت بازار کاسته شد که امیداواریم امسال این اتفاق تکرار نشود.

آزاد در مورد افزایش نرخ ها در سال ۹۳ ادامه داد: مسئله افزایش نرخ سوخت و انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مسلما بر نرخ ها تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورتی که مصرف داخل محصولات فولادی افزایش پیدا کند میزان صادرات‌ آن کاسته می شود گفت: هم اکنون طرح های عمرانی و ساخت و سازها کاهش یافته و همین موضوع باعثافزایش صادرات شده است.

آزاد با بیان اینکه ناچار به واردات مواد اولیه هستیم گفت: چالش اصلی کمبود ورق در کارخانجات تبدیلی است و برخی از کارخانجات لوله و پروفیل تنها برای تولیدات خود ورق تولید می کنند اما ۹۵ درصد از کارخانجات محتاج ورق هستند هر چند بخشی از مواد اولیه آن در داخل تامین می شود اما بیشتر مواد اولیه آن وارداتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز