خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشورمطرح کرد:

جلوگیری از ورود آنفولانزا به کشور با همکاری نیروی انتظامی و استانداری‌های

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۱۱

استان گیلان اولین استانی است که تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در آن بسته شده است و گوشت قرمز در این استان به صورت صنعتی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: سازمان دامپزشکی به همه مراکز شیر نظارت دارد ولی تلاش شد، با همکاری استانداری‌ها، شهرداری و توافقنامه‌ای با وزارت کشور موضوع تشدید نظارت بر اماکن عرضه شیر خام فله‌ای افزایش یابد و به تدریج از عرضه آن جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی خلج، در حاشیه مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا کشتارگاه‌های غیر صنعتی به صورت تدریجی از بین برود و کشتارگاه صنعتی رونق یابد زیرا کشتارگاه‌های صنعتی یک پایگاه اقتصادی و تأمین کننده بهداشت عمومی است.

کشتارگاه‌های صنعتی تأمین کننده بهداشت عمومی

وی در مورد کشتارگاه‌های غیر صنعتی نیز گفت: سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا کشتارگاه‌های غیر صنعتی به صورت تدریجی از بین برود و کشتارگاه‌هیا صنعتی هم رونق یابد زیرا کشتارگاه‌های صنعتی یک پایگاه اقتصادی و تأمین کننده بهداشت عمومی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: استان گیلان اولین استانی است که تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در آن بسته شده است و گوشت قرمز در این استان به صورت صنعتی عرضه می‌شود.

ممنوعیت واردات جوجه یک روزه و بوقلمون

خلج با بیان اینکه صادرات محصولات پروتئینی از اروپا نداریم، گفت: هم‌اکنون به دلیل بروز بیماری آنفلوانزای طیور واردات جوجه یک روزه و بوقلمون از اروپا متوقف شده است

وی در مورد بیماری مشمشه نیز گفت: از سال ۱۳۷۵ تلاش‌هایی برای مبارزه با این بیماری انجام شده اما روند آن کند بود، تا اینکه روند مبارزه با این بیماری در سال ۸۷ بهتر شد.

خلج اظهار داشت: ورود این بیماری به کشور بیشتر از طریق نوار غربی به همراه واردات کالا است و از کشورهای مخاطره‌انگیز در رابطه با ورود مشمشه عراق و ترکیه است که با کمک نیروی انتظامی و استانداری‌های در استان‌های غربی تلاش می‌کنیم تا راه‌های ورود این بیماری به کشور بسته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز