خبرگزاری کار ایران

توقف یک ماهه شماره گذاری خودروهای فاقد کپسول / کاهش گردش مالی خودروسازان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۴۶

قانون الزام نصب کپسول آتش نشانی در مهر ماه ۱۳۹۲ باید اجرا می‌شد که با مهلت گرفتن خودروسازان اجرای آن تا مهر ماه امسال به طول انجامید.

توقف یک ماهه شماره گذاری خودروهای فاقد کپسول گردش مالی خودروسازان را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قانون الزام نصب کپسول آتش نشانی در مهر ماه ۱۳۹۲ باید اجرا می‌شد که با مهلت گرفتن خودروسازان اجرای آن تا مهر ماه امسال به طول انجامید و از ۱ ماه گذشته تاکنون شماره گذاری خودروهای فاقد کپسول انجام نشده است و این موضوع باعثکاهش گردش مالی خودروسازان شده و میزان فروش برخی از شرکت‌های خودروساز را به شدت کاهش داده است.

این در حالی است که در کشورهای پیشرفته کپسول آتش نشانی جزء گزینه‌هایی است که خودروسازان ملزم به نصب آن هستند و به عنوان حرکتی ایمنی شناخته می‌شود اما به نظر می‌رسد خودروسازان در کشور ما برای نصب کپسول آتش نشانی با مشکلاتی نظیر ظرفیت ساخت کپسول‌های آتش نشانی برای تامین صنعت خودروسازی و مشکل در واردات این کپسول‌ها مواجه هستند این در حالی است که در مورد شماره گذاری خودروهای وارداتی الزام نصب کپسول آتش نشانی وجود ندارد و تنها خودروسازان داخلی باید این موضوع را رعایت کنند.

برخی کار‌شناسان نیز معتقدند؛ تصویب و اجرای استاندارد اجباری نصب کپسول آتش‌نشانی درخودروهای سواری در حالی است که در هیچ کجای دنیا این کار اجباری نیست و اصلا مشخص نیست به چه دلیل چنین استانداردی تصویب شده است و باید این موضوع در شورای عالی استاندارد مجداد رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز