خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

خرید بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن برنج با قیمت تضمینی

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۶۰

امروز ۴۰ میلیارد ریال به حساب برنجکاران واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خرید بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن برنج با قیمت تضمینی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: رونق به بازار برنج بومی گیلان باز گشته است.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تصویب خرید تضمینی برنج به منظور حمایت از برنجکاران افزود: تاکنون هزار و ۳۵۰ تن برنج با قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این خرید ۲۵ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمتر شدن استقبال شالیکاران در فروش محصول خود به قیمت خرید تضمینی نوید خوبی است زیرا این خرید توافقی با قیمت کف محصول اعلام می‌شود و هدف مهم آن جلوگیری از تضرر کشاورزان است.

شعبان‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر کشاورزان استقبال کمتری داشته باشند به معنای این است که در بازار می‌توانند محصول خود را به قیمتی بالا‌تر از برنج به قیمت توافقی بفروشند.

به گفته وی اغلب رقمی که از کشاورزان گیلان خریداری شده، رقم هاشمی است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش ریالی قیمت خریداری شده برنج از کشاورزان ۸۰ میلیارد ریال است، گفت: امروز ۴۰ میلیارد ریال به حساب برنجکاران واریز شد.

وی افزود: چند روز پیش نیز ۴۰۰ میلیون تومان به حساب برخی از برنج‌کاران واریز شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه دولت در حمایت از برنجکاران عزمی جدی دارد، تصریح کرد: کشاورزان و صاحبان شالیکوبی نیز باید در تولید برنج باکیفیت همت بیشتری داشته باشند.

وی در مورد کاهش ضایعات برنج در استان گفت: یکی از راهکارهای مهم در جهت تحقق این هدف نوسازی کارخانه‌های برنجکوبی است تا برنج‌های کمتری در حین تبدیل شلتوک به برنج سفید خرد شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص دستگاهی که برنج نیم دانه را تبدیل به برنج کامل می‌کند، تصریح کرد: در مورد این خبر پیگیری‌هایی در حال انجام است.

وی متذکر شد: برنج‌های خرد که به آن‌ها برنج نیم دانه گفته می‌شود با قیمتی بسیار پایین‌تر از برنج کامل به فروش می‌رسند و معمولا آرد می‌شوند و به عنوان آرد برنج فروخته می‌شوند.

شعبان‌نژاد افزود: افزایش این نیم دانه در ‌‌نهایت منجر به کاهش درآمد برنجکاران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز